• Anonym (Fåfäng)

Ta bort födelsemärke från naveln av estetiska själ?

Hej! Har så länge jag kan minnas haft ett födelsemärke djupt inne i naveln. Min navel är otroligt djup, trodde aldrig jag skulle få se dens botten. Men nu är jag gravid i tredje trimestern och skådar botten. Ut sticker också detta äckliga födelsemärke! Det som i vanliga fall är dolt i djupet är nu stort och synligt. Det är ett sånt där upphöjt födelsemärke, snuskig konsistens och jag hatar det. Det får mig att inte vilja visa magen för folk vilket är allt folk vill se när man e gravid tydligen. Tur att det är vinter så jag slipper vara gravid i bikini. Min fråga är, är det värt att ta bort det nu när det är ute i luften? Efter graviditeten kommer det ju försvinna i djupet igen. Ej besvära mig men heller inte gå att komma åt tror jag. Så jag vet inte riktigt varför jag ska ta bort det. Om jag blir gravid igen kanske? Och för att känna mig fin nu. Men då kommer det ju vara plåster och stygn och allt. Och kanske inte toppen för barnet att spruta in lokalbedövning precis där den ligger?

Hade ni gjort det?
  • Svar på tråden Ta bort födelsemärke från naveln av estetiska själ?
  • Anonym (--)

Men du får väl fråga en läkare! Boka en rådgivning. 

• Anonym (Fåfäng)
    Anonym (--) skrev 2023-10-15 17:41:39 följande:

Men du får väl fråga en läkare! Boka en rådgivning. 

Vadå fråga en läkare? Om den hade gjort det på sig själv? Födelsemärket är ju inte farligt utan det är bara för estetiska skäl. Behöver därför ingen doktors rådgivning då den bara kommer bry sig om ifall födelsemärket förändrats eller kliar eller blabla. Undrar om ni normala människor hade gjort det bara!
Svar på tråden Ta bort födelsemärke från naveln av estetiska själ?