• Anonym (Dotter syster)

Pappa och syster tar droger

Båda sitter där med missbruk. Pappa tar tunga droger och syster också men mest benzo och liknande och även kokain. 
    Dom vill inte ha hjälp och det gör ont. Som anhörig står man maktlös. Man ser bara att personerna dom en gång var är borta. 
    Min älskade pappa.. han jag alltid var stolt och såg upp till. Han var snygg, välbetalt bra yrke, hus... familj.. han älskade att träna och folk kallade honom för Arnold. Han älskade fotboll och andra idrotter. Han var stolt över sina barn, väldigt stolt. Han var populär och stor vänskapskrets och så allmänbildad! Jag var så fascinerad då han kunde allt i alla kategorier. Hans hjärna var mind blowing. Han kom överens med ALLA och hade lätt att prata och knyta an med nya kontakter. På hans arbete var han populär och hade en bra position. Men... på äldre dagar så eakalarede allt. Han har tydligen alltid brukat kokain men på ett snyggt sätt och även tagit anabola. Men nu sitter han där. 57 år gammal med missbruk sen 12 år tillbaka. Svag, smal, deprimerad och ett beteende som vi inte känner igen. Orolig, rastlös, ropar och beter sig förvirrad. Mager, insjunken, grådaskig..  Min älskade pappa. Var är du. Jag hatar droger. Jag kan bara stå vid sidan och se på där du sakta förtvinar. Önska hellre du hade en sjukdom man kunde bota. 

Min syster. Starkaste banden vi hade trots åldersskillnad..  samma där 

• Svar på tråden Pappa och syster tar droger
  • Anonym (mm)

Hej!
    Försök få din pappa att börja träna igen, sen ska han försöka söka sig till vården, eftersom han har brukat steroider så är det en stor risk att hans testosteronproduktion är lika med noll.

Uppsöker han vården, tar ett enkelt hormontest, så får han förmodligen tesosteron i gel-form utskrivet.
    Har han lågt testo (vilket nästan är säkert beroende på hur mycket han har hållt på) så kan det kanske få honom tillbaka på banan igen!

Svar på tråden Pappa och syster tar droger