• Januari2021

Ni med nidblödning!

Ni som har haft nidblödning, hur var den? 

Jag har haft en mens sedan ett missfall och denna omgång testade vi igen. Efter ca 6 dagar från ägglossning så fick jag en mycket mycket sparsam blödning. Bara några droppar på parter när jag torkade mig och sedan lite brun flytning till och från 2-3 dagar efter. 4 dagar efter den blödningen kunde jag ana ett svagt streck på graviditetstestet Och idag (5 dagar efter) så var det lite starkare. Däremot fick jag precis en liten blödning till. Kanske mer rosa denna gång. 

Fortfarande nidblödning eller tidigt missfall? 

Förväntad mens är om 4-6 dagar. 

• Svar på tråden Ni med nidblödning!
  • svansmamman

Nidblödning är ju den blödning som kommer till följd av att ägget fäster. Det kan alltså alltså absolut ha varit det du hade sex dagar efter äl, men alltså inte det den senaste blödningen berodde på (om du inte ägglossat två gånger och därmed har två befruktade ägg, men det är ju mindre sannolikt). Däremot måste det inte vara missfall, det kan bero på sköra slemhinnor som är vanligt vid graviditet. Vänta några dagar och testa igen, alternativt se om blödningen ökar i styrka. 🥰

• Januari2021

Ja, jag tror faktiskt att det var en nidblödning. Kanske kanske e det den som håller i sig lite eller en genombrottsblödning kanske. Som du säger så kan det ju bero på flera orsaker än missfall men hoppas inte att ett till ägg fäste 😂. Kämpigt nog att ta hand om ett hehe
    Graviditetstesten har blivit lite starkare, både vanliga och testa tidigt så gravid är jag. Frågan e bara om det håller i sig. Håll tummar å tår! 

p.s det här är 4e graviditeten. 2 ma (flera år emellan) och ett barn. Aldrig varit med om detta tidigare 

• Januari2021

Glömde att säga att blödningen inte har tilltagit och är lite mera brun nu. Bara på pappret när jag torkar mig.

• svansmamman
    Januari2021 skrev 2023-10-14 17:11:23 följande:

Ja, jag tror faktiskt att det var en nidblödning. Kanske kanske e det den som håller i sig lite eller en genombrottsblödning kanske. Som du säger så kan det ju bero på flera orsaker än missfall men hoppas inte att ett till ägg fäste 😂. Kämpigt nog att ta hand om ett hehe
    Graviditetstesten har blivit lite starkare, både vanliga och testa tidigt så gravid är jag. Frågan e bara om det håller i sig. Håll tummar å tår! 

p.s det här är 4e graviditeten. 2 ma (flera år emellan) och ett barn. Aldrig varit med om detta tidigare 

Januari2021 skrev 2023-10-14 17:12:30 följande:

Glömde att säga att blödningen inte har tilltagit och är lite mera brun nu. Bara på pappret när jag torkar mig.

Med tanke på att du haft ett avbrott i blödningen, som återkom som ljusrosa, är det nog rätt säkert att säga att den nya blödningen inte var en nidblödningen. Om du fortsatt blöda från det att första blödningen kom hade man kanske kunnat resonera annorlunda. Så ja, jag håller det som osannolikt att den nya blödningen är en nidblödning, då finns andra mer rimliga orsaker. Men vad vet man! 🙈 Det är absolut positivt att gravtesten ökar i styrka och att blödningen övergått till brunt = gammalt blod. Jag håller iallafall tummarna för dig att det går hela vägen! ❤️
  • Ememem
    svansmamman skrev 2023-10-14 15:53:47 följande:

Nidblödning är ju den blödning som kommer till följd av att ägget fäster. Det kan alltså alltså absolut ha varit det du hade sex dagar efter äl, men alltså inte det den senaste blödningen berodde på (om du inte ägglossat två gånger och därmed har två befruktade ägg, men det är ju mindre sannolikt). Däremot måste det inte vara missfall, det kan bero på sköra slemhinnor som är vanligt vid graviditet. Vänta några dagar och testa igen, alternativt se om blödningen ökar i styrka. 🥰

Om man släpper två ägg så släpps de alltid inom 24 h från varandra. Eftersom progesteron nivån höjs efter äl hindras äggstockarna från att släppa fler ägg, det är därför man inte kan bli gravid när man är gravid. 
  • Januari2021

Ja det stämmer. Sen kan det ta olika lång tid för dem att fästa men när den första fäster blir det svårare för den andra att fästa. Aja, jag tror iaf inte att det är det jag har varit med om. 

Nu har jag mest lite lite bruna flytningar när jag torkar mig. Ibland har det varit lite mörkare rött. Jag har ännu inte missat min mens så det är fortfarande tidigt. Graviditetstesten har blivit starkare men ingen superstegring men ändå en stegring. Clearblue digitala testa tidigt har blivit positiv. Det blev det inte för några dagar sedan. Tänker att om det är ett missfall så borde det väl komma igång snart. Så tidigt missfall borde ju kroppen fatta snabbt? Vid mina tidiga missfall så var det kanske i vecka 9 och då småbröder jag länge innan allt kom ut. 

Någon med liknande erfarenhet med positiv utgång? Dela gärna med er. Behöver lite pepp :). Sedan vet jag ju såklart att det bara är att vänta och se. 

• Januari2021

För den intresserade så kan jag meddela att blödningen har tilltagit och graviditetstesten inte har ökat direkt så det blev dessvärre ett missfall :(

Svar på tråden Ni med nidblödning!