Anonym (Cloud) skrev 2023-10-12 09:40:47 följande:
Har varit i typ exakt samma situation. Min pojkvän gjorde slut (han var 29 år och jag 28 år) när vi hade varit tillsammans i typ 1 år och 2 månader. För mig kom det son en blixt från klar himmel, då vi enligt mig hade det väldigt bra och vi bråkade inte osv. Anledningen till att han gjorde slut var pga min ångest, att jag mådde väldigt psykiskt dåligt och det gick ur över honom. Precis som du kunde jag med facit i hand se att förhållandet faktiskt inte varit så bra som jag trott och att det hade varit väldigt jobbigt för min pojkvän att ha mig som partner. Han orkade helt enkelt inte längre. Jag var helt förkrossad, han var ju mitt livs kärlek. Jag kände också att jag ville sitta ner och prata med honom om detta, föe att kunna gå vidare. Det gick han med på. 1,5 vecka efter att han gjort slut träffades vi på ett café (under veckan fram till dess hördes vi inget alls, vilket var så jobbigt tyckte jag). När vi satt på caféet pratade vi igenom allting, jag sa att jag insett att det inte var hållbart och skulle börja gå till psykolog för att ta tag i mitt mående. Helt plötsligt kysste han mig (ja jag vet, klyschigt och låter som en film) och sa att han ville vara med mig och att han insett det. Detta var 2018 och vi är fortfarande tillsammans, har en snart 1-årig son och en till liten bebis i magen som kommer nästa år. Vi är superkära och har en fantastisk relation idag, även om det såklart går upp och ner som i alla förhållanden. Men grundkärleken till varandra finns alltid där <3 det bästa som kunde hända vårt förhållande var faktiskt att han gjorde slut, för annars hade det tagit slut förr eller senare ändå. Så antingen kommer ni hitta tillbaka till varandra starkare, eller så var det nog inte meningen att det skulle vara ni två. Lycka till <3
Vad himla fint att det blev så för er! <3
Mitt ex och jag sågs också och pratade ut typ nån vecka efter. Han velade mycket, var inte helt säker på sitt beslut men sa att han inte kan satsa, osäker på om det var helt rätt osv. Innan alla bråk tagit fart sa han att allt med mig kändes fantastiskt, så känns som att han innerst inne inte tror att jag kommer kunna agera annorlunda och därför tänker att vi inte är rätt. Kan inte sluta hopppas att han ska tänk igenom det och börja sakna oss 😔