Flytta igen, drömhuset eller stanna?
Så för två år sedan köpte vi ett hus i ett område som vi gärna vill bo i och hade för avsikt att bo i under många år framåt.
Området är ett väldigt bra område, supertrevligt och nära kommunikation osv. Detta innebär ju också att området är väldigt dyrt (bland det dyraste i sverige). Då vår budget inte höll för ett drömhus så köpte vi ett litet och orenoverat hus med ganska liten tomt. Finns många grejer som jag inte gillar med huset men området kändes viktigare än drömhuset just då.
Nu två år senare känner jag att jag drömmer om det där drömhuset igen.. Går förbi alla fina villor som ligger vid oss och jämför med vårt fula hus med liten tomt.. Nu börjar jag känna att vi gjorde "fel val". Vi borde ha valt ett billigare område och köpte ett finare hus..När jag kollar på billigare områden så kan man få ett fantastiskt hus för samma peng som vårt hus. Och är så sugen på att sälja och köpa ett finare hus i ett billigare område. Just nu ligger ett så himla fint hus ute men stor och fantastisk tomt, pool mm för mindre än det vår är värderat till.
Nackdelen: Barnen skulle behöva byta skola (igen). Ena barnet har lite svårigheter i skolan och har för närvarande en fantastisk lärare som gör anpassningar. De har kompisar och börjar äntligen känna sig som hemma.
Vad säger ni, är det bara att lägga drömhuset på hyllan och skylla sig själv?