Tinder genererar noll
Nu en fundering över Tinder där jag varit onoff över längre tid. Undrar om andra delar min erfarenhet.
Mitt utseende är rejäl bit över medel likaså utbildningsnivå och har över åren ägnat mig åt mycket personlig utveckling. Men närmar mig 50, kvinna. Klar nackdel har jag förstått. Har sett sista åren att jag inte matchar med alls lika många fräscha människor längre och att män i min ålder väldigt ofta ljuger om sin ålder för att synas för 30-35 åriga kvinnor. Ålderism
Jag får en del matcher (matchar med dem i min liga, ibland en bit under). Så gott som ingen skriver. Nånsin. Det ligger alltså 10-20 gubbar o skvalpar längst upp i min profil och efter ca en vecka raderar jag dem tillsammans med min profil. Jag tycker mannen skriver först. Har nämligen provat det motsatta och får då inte svar alt. Det rinner ut i sanden.
Var nyss i Spanien och blev överöst med matcher från snygga och trevliga män, de skrev direkt och visade stort intresse. Ville ha långvariga relationer men det funkade ju inte då jag snart skulle åka hem. Inga övertramp på dejten eller försök till nåt sexuellt. Gentlemän snygga fräscha personer med emotionell mognad.
Kommer hem Till Sverige. Samma neandertalarsätt som vanligt. Är det den svenske mannens definition av jämlikhet eller är ålderismen så utbredd här gentemot kvinnor? Eller har Tinder blivit en avart i vissa länder, t ex Sverige?
Tankar och erfarenheter?