• Anonym (TS)

Ni 36+ som blivit gravida lätt

Jag är 36 och vi har bestämt oss för att börja försöka få ett syskon snart. Vårt barn är snart 2 år. Blev gravid ganska snabbt men fick ett missfall innan vi fick honom. En del tyckte att vi borde börjat försöka med en till tidigare men har inte känt oss  redo förrän nu och så har jag ammat länge. 

Vet såklart att det kan bli svårare och att risken för missfall ökar med åldern. Men vill gärna höra lite solskenshistories. Vill gärna höra om er som har blivit gravida ganska lätt i min ålder eller äldre. 

• Svar på tråden Ni 36+ som blivit gravida lätt
  • Anonym (Okänd)

Jag var 37 och det funkade på första försöket.

• Anotherone

Jag har två barn och båda har blivit till på första försöket. Senast var jag nyligen fyllda 36. Lycka till!!!

• Anonym (Hej)

Var 44 när jag blev gravid utan problem nu år han snart 1 år. Förutom lite högt blodtryck så mådde jag toppen bra under graviditeten fram till v 36. Blev igångsatt v 37, tog knappt 4 tim från start. 

• Anonym (Anonym signatur)

Jag är 42år & är gravid med enäggstvillingar i v15. Blev gravid på första försöket, trots högt BMI & bara en äggstock kvar. 😊

• Anonym (Jag)
    Anonym (TS) skrev 2023-10-09 16:46:23 följande:
    Ni 36+ som blivit gravida lätt

Jag är 36 och vi har bestämt oss för att börja försöka få ett syskon snart. Vårt barn är snart 2 år. Blev gravid ganska snabbt men fick ett missfall innan vi fick honom. En del tyckte att vi borde börjat försöka med en till tidigare men har inte känt oss  redo förrän nu och så har jag ammat länge. 

Vet såklart att det kan bli svårare och att risken för missfall ökar med åldern. Men vill gärna höra lite solskenshistories. Vill gärna höra om er som har blivit gravida ganska lätt i min ålder eller äldre. 

Barn1: gravid på försök 4 eller 5, missfall, gravid, försök 3 blev barn. Fyllde 38 under resan.

Barn 2: gravid på försök 2. Missfall. Gravid utan mens mellan, blev barn. Fyllde 40 under försöken.
Svar på tråden Ni 36+ som blivit gravida lätt