Extra barn hjälp?
Hejsan är 29 år och man . Jag är en så kallad person som inte haft nått intresse i barn osv och vet generellt väldigt lite om föräldraskap?
Är ny på forumet så ursäkta om det hamnade i fel kategori.
Jag är ihop med en tjej på 25 år och hon har ett barn på cirka 2.5år som hon har varannan vecka. Vi har var sin lägenhet men hon vill ju gärna flytta ihop både för ses oftare men även för ekonomiska skäl.
Jag jobbar som vanligt men sen även eget företag plus ett extra jobb ( arbetsnarkoman ja ) så man vill ju kunna koppla av när man kommer hem och inte behöva vara en förälder liksom.
Jag kan ytterst lite om barn men har märkt mer och mer på sista tiden att mitt humör klarar inte av det här och jag är väldigt mån i att barnet inte skall se mig på dåligt humör eller när jag å min tjej har bråk ibland. Men humöret är mitt största problem med barn skulle jag vilja säga.
Som ett exempel är när man äter , såklart barnet skall lära sig äta med bestick som tjejen försöker men det jag ser i mina ögon är mat som kastat på bordet , golvet osv vilket medför onödig städning och spill på mat som just nu även kostar i inflation Sverige. Barnet har lärt sig spotta och gör det överallt och blir bara så förbannad för det hjälper inte att säga till varken lugnt eller med allvarlig röst. Det är dregel överallt osv och för min del så är jag inget fan av det.
Som ni märker på texten så ja är ingen barn människa men försöker och detta gör ju även att jag inte riktigt vågar bo ihop heller.
Har ni några tips på hur jag kan tänka eller sidor att läsa på. Typ vad som förutom onödiga kommentarer som typ lämna henne osv