Först och främst, grattis till graviditeten!
Ett par dagar efter ägglossning är man inte gravid, så ömmande bröst så tidigt kan inte ha berott på graviditeten. Vidare kan symptom pendla lite utan att det behöver vara något tokigt.
Gällande missfall så kan gravtest visa positivt flera veckor efteråt, men om du inte blött något lär det inte vara ett missfall utan i sådana fall ett MA - och då kan gravtesten vara positiva ännu längre. Det man kan gå efter är initialt gravtest. Om de fortsätter öka i styrka är förutsättningarna goda för att det är en normal graviditet hittills. Nu framgår det inte hur långt gången du i sådana fall är, och när du hade ägglossning, men beroende på det kan det vara ett tänkbart alternativ.
För egen del har jag inte haft så mycket symptom alls vid någon av mina graviditeter, men graviditeter kan också skilja sig mycket åt. Att brösten var superömma mer konstant vid första graviditeten behöver inte vara en måttstock på att de ?borde? vara även det denna gång.
Jag är övertygad om att allt är som det ska, på det du beskriver finns det inget som direkt tyder på missfall. Jag håller tummarna för att allt går vägen och att det blir ett litet småsyskon lagom till våren/sommaren. ❤️