• Emmaandersson12

Tidigare gravid än vad man trott

Behöver solskenshistorier!! Jag är gravid i v 8 (7+4) vad jag har trott Utifrån min senaste mens första dag 14/8 men på vårat första ultraljud såg dem ingen graviditet?? jag blev så chockad och ledsen.. jag åkte hem och tog test direkt och det visade direkt jättestarkt så jag kontaktade gyn och fick komma på en kontroll, där kunde dem inte heller hitta någon graviditet så dem misstänkte utomkvedshavandeskap men ku de inte fastställa något, mitt hcg låg även på 500 och nu efter två dagar har varit på Väsk igen och mitt hcg har ökat till över 700, är det normalt?? Kan det vara så att jag är mycket tidigare gravid ä vad jag trott?? Min mens har alltid varit jätte oregelbunden Så jag hoppa verkligen! Min slemhinna hade även vid detta besök blivit tjockare vilket dem tyckte var bra men dem kan inte säga något mer eftersom dem inte vet.. jag har inte Haft ont alls! Jag hade en liten blödning för 2 veckor sedan men tänkte att det kunde vara en mellanblödning eller bidblödning!! finns det fortfarande hopp?

• Svar på tråden Tidigare gravid än vad man trott
  • Maymom

Nidblödning sker max 14 dar efter ÄL, vilket du borde ha haft i slutet av aug om du inte har väldigt oregelbunden cykel. 

Kan du skriva mer tydligt vilket datum du plussade först, när du hade hcg på 500 mm..

• Emmaandersson12

Jag plusade 15/9jätte jätte svagt och sen den 17/9 med veckoindikator 1-2 veckor gravid! och sedan plusade jag med 2-3 veckor den 3/10 jag  hade 500 hcg i onsdags 4/10 och lite över 700 idag 6/10

• Maymom
    Emmaandersson12 skrev 2023-10-06 14:19:09 följande:

Jag plusade 15/9jätte jätte svagt och sen den 17/9 med veckoindikator 1-2 veckor gravid! och sedan plusade jag med 2-3 veckor den 3/10 jag  hade 500 hcg i onsdags 4/10 och lite över 700 idag 6/10

Ok. Ditt hcg är alltså på nivån att du skulle var gravid i runt v3. Det låter ju lite lågt, borde ligga från 10 000 i vecka 8(5 veckor efter befruktning.) 

Finns det möjlighet att ÄL var 1 vecka senare?
    vilket datum gjordes UL?
  • Emmaandersson12

Jag tror att jag hade ägglossning någon gång i början av september och det är mycket möjligt att den var 1 vecka sen!  Första UL gjordes i tisdags 3/10 jag har alltid haft sen ägglossning när jag testat med stickor men testade inte denna månad och blev så glad när jag plussade men nu är jag bara så förvirrad.. tack för du tar dig tid att svara! 

• cutepenguin

Det låter lite underligt.. du borde även fått starkare på Clearblues veckoindikator (3+) när du testade 3/10 om du hade varit längre gången. Men det stämmer överens med ditt HCg.. Det kan ju vara ett utomkveds även om du inte haft ont ännu. Ska du på någon mer undersökning? Har du några symtom? Alternativt är du gravid mycket tidigare än vad du tror.. men det är också konstigt eftersom du plussade 15/9.

• Emmaandersson12

Ja allting känns så konstigt, jag har haft väldigt Ont i brösten och är kissnödig hela tiden men annars inte så mycket.. jag ska tillbaka på torsdag nästa vecka och se.. det känns så hopplöst och jag hoppas väl på ett mirakel 

• Ememem
    Emmaandersson12 skrev 2023-10-06 14:19:09 följande:

Om du plussade svagt den 15/9 så kan det var så att du bara var omkring 9-10 dagar efter äl. Det stämmer också med att du fick 1-2 på veckoindikatorn. Däremot känns det som att du borde ha fått 3+ den 3/10.

Om äl var nånstans 4-5/9 så borde du vara i vecka 7, mycket mindre än så kan det inte vara utifrån att när du plussade. Tyvärr så brukar man nog redan kunna se ett hjärta slå i den veckan om allt är som det ska. Hcg ska ju också dubbleras varannan dag. 

Jag håller tummarna för dig att den vara gömmer sig där inne.

• grimaserar
    Emmaandersson12 skrev 2023-10-07 17:30:46 följande:

Ja allting känns så hopplöst men det klart hoppet finns kvar! Tack snälla för svar!❤️

Hur går det för dig? Håller tummarna för att allt är som det ska och att de hittar något som gömt sig där inne på torsdag! 
  • Emmaandersson12

Jag har tid kl 11 idag och är så sjukt nervös, jag hoppas hoppas verkligen på lite goda nyheter idag!!🙏🏼❤️

• cutepenguin
    Emmaandersson12 skrev 2023-10-12 08:44:17 följande:

Jag har tid kl 11 idag och är så sjukt nervös, jag hoppas hoppas verkligen på lite goda nyheter idag!!🙏🏼❤️

Förstår att du är nervös! Hoppas på det bästa!! ❤️ 

Svar på tråden Tidigare gravid än vad man trott