• Anonym (?)

Upplevda svårigheter med mina två tjejkompisar

Jag har svårt att helt förstå mina två kvinnliga vänner. Den ena av dem är någon jag tycker om och vi har tillbringat tid ensamma tillsammans. Vårt umgänge har varit djupare och vi har utvecklat en ökad bekvämlighet med varandra.

Det har alltid funnits en extra lättsamhet och en roligare stämning när jag träffar henne. Vi skämtar och har våra egna små sätt att skoja som vi inte delar med andra. Det finns dock ingenting som antyder någon form av romantik.

Hon har bjudit in mig hem till sig två gånger.

Efter det andra tillfället har det känts som om hon blivit mer reserverad. Även hennes vän har visat en kylig attityd, fast på ett mer bittert och besvärat sätt. Eftersom dessa två är bästa vänner, tolkade jag det som att jag gjort något fel och har därför valt att inte aktivt försöka hitta svar.

Våra möten har varit varierande sedan dess. Ibland känns de kalla och andra gånger möts jag av respekt och vänlighet. När jag har frågat om något är fel har jag inte fått något klart svar, bara ett stort frågetecken och ett höjt tonläge: "NEJ?!".

Jag märker tydligt att dynamiken är helt annorlunda nu. Det känns väldigt märkligt. Jag vet verkligen inte vad som pågår. Om någon har någon insikt eller respons att dela med sig av så skulle jag uppskatta det. Vi är alla över 25 år gamla.

• Svar på tråden Upplevda svårigheter med mina två tjejkompisar
  • Anonym (d)

Vad sas det i förra tråden?

• Anonym (?)
    Anonym (d) skrev 2023-10-06 10:17:34 följande:

Vad sas det i förra tråden?

?
  • Anonym (d)

Ja, vad sas i den (+ fler)?

• Tecum

Kan vara att konflikten finns mellan tjejerna. Den kyliga tycker att hennes vän var lite väl kärvänlig mot dig, därför har hon dämpat sig.

• Anonym (J)

Men jisses, du börjar bli värre än kaffedraken. Hur mycket ska du älta detta? Hur går det med pantburkarna förresten?

Svar på tråden Upplevda svårigheter med mina två tjejkompisar