Sexlöst och kanske hopplöst
Här kommer ännu en tråd om ett seriös sexlöst äktenskap, men jag tycker inte att de tidigare trådarna riktigt ger mig svar.
jag och min fru har varit gifta i snart femton år. Fram tills barnen kom för drygt tio år sedan hade vi ett fantastiskt sexliv. Efter barn fick jag in i väggen plus en runt depression och då stannade det av. Min fru fick de dra ett stort lass hemma och det sket slet isär oss. Vi kramades inte ens och jag fick inga komplimanger eller kärleksord (det fick dock hon)
de senaste fem åren har jag försökt få igång oss igen. Det gick bra till en början och vi hade se några gånger. Vi började hyfsat frekvent att duscha tillsammans med en del smek Det senaste året har det varit närmast total torka. Vi duschar fortfarande tillsammans ibland men jag får inte rör a henne. vi kramas dock ibland och säger fina ord till varandra.
när jag tar upp ämnet ryggar hon tillbaka och säger att hon inte är där just nu och att vi ju har utvecklats och kommit närmare varandra. Jag vill inte lämna henne även om det kanske skulle vara det smarta. vill heller inte riskera att gå sexlös resten av mitt liv. Jag drar mig även för att ta upp ämnet att jag kan söka sällskap på annat håll så slipper hon tjatet. Funderar även på sexolog, men det vet inte om det är någon idé.
vad tror ni? är det någon som varit i liknande situation? Hur löste ni det?
Tacksam för svar