• Panga

    Bör man bli svartsjuk?

    Jag o sambo var på fest, märker att han några gånger haft samtal med en kvinna eller flera tillfällen under kvällen, vet att han är trogen mig och han är naturlig social av sin natur, vi har dansat några ggr , men en tillfälle då han sa att vi skulle dansa igen , och musiken börjat , han reste sig upp och när han vände sig så stod kvinnan där och han tog hennes hand och dansade med henne istället. Jag var så klart blivit jätte ledsen och vet inte hur jag ska förhålla mig med mina känslor. Han har druckit lite för mycket den kvällen, dagen efter vi pratade så sa han förlåt till mig, men det känns öndå tungt.

  • Svar på tråden Bör man bli svartsjuk?
  • stjärnfallet

    Jag hade blivit svartsjuk. Fråga han lite varför han pratade med just henne och varför han började dansa med henne?
    Ni har ju ett förhållande och då ska du kunna fråga om du känner dig obekväm med någon situation.

  • Panga

    Han kunde inte svara mer att han kom inte ihåg att han gjorde så och han sa förlåt, men jag känner mig väldigt ledsenför detta var första gång jag blev otrygg, 

  • Agda90
    Panga skrev 2023-10-04 06:33:43 följande:

    Han kunde inte svara mer att han kom inte ihåg att han gjorde så och han sa förlåt, men jag känner mig väldigt ledsenför detta var första gång jag blev otrygg, 


    Om han inte kommer ihåg vad han gör på en fest då kanske han ska dra ner på drickandet och bete sig som folk?

    Jag ogillar när vuxna människor super sig fulla och inte har koll på vad de gör. Det är en stor fet dealbreaker för mig!
    Att sedan välja bort sin egen partner mitt framför näsan på henne.... 
    En lam liten ursäkt hade inte räckt!
  • Friger

    Sa han förlåt så inser han ju att han gjort fel.

    Sen han kanske är en sådan som gärna knullar runt när han fått lite sprit innanför kragen. Jag har haft gott om sådana vänner.

  • Panga

    Nej, han inte sån, vi har gemensamma bekanta, vi går nästan alltid till samma tillställning, vi går hem alltid samtidigt, även på arbetsdagarna men erkänner att på sistone så har han utvecklat andra beteende som oroar mig men inget som jag blev svartsjuk på. 


    Friger
  • Panga

    Ja, vi pratat om det och han sa att han blev orolig oxå och ska sluta dricka, det är strong ord men tvivlar på att han ska göra det, möjligtvis dra ner på det,, men jag får inte kvitt tanken ändå o får sån dålig självförtroende att han glömde mig för stunden pga alkohol. Trodde att jag var hans allt och inget går förre mig för han har visat det från början och detta är allra första gång han fick mig otrygg, tänker att jag är väl inte hela tiden så värd att alkoholen vinner över mig,


    Agda90
  • Panga

    Nä, vi får dansa fritt med andra, men blev just svartsjuk den här gången dels pga att han la extra tid/tillfälle att samtala med denna kvinna plus att han dissa mig och tog henne istället på dansgolvet.


    Morticia80
  • Panga
    Friger skrev 2023-10-04 10:05:37 följande:

    Sa han förlåt så inser han ju att han gjort fel.

    Sen han kanske är en sådan som gärna knullar runt när han fått lite sprit innanför kragen. Jag har haft gott om sådana vänner.


    Oj, e ny här men skrev i tråden.
  • Panga
    Panga skrev 2023-10-04 11:36:29 följande:

    Nä, vi får dansa fritt med andra, men blev just svartsjuk den här gången dels pga att han la extra tid/tillfälle att samtala med denna kvinna plus att han dissa mig och tog henne istället på dansgolvet.


    Jag skrev i tråden, 
  • Panga
    Agda90 skrev 2023-10-04 09:45:51 följande:
    Om han inte kommer ihåg vad han gör på en fest då kanske han ska dra ner på drickandet och bete sig som folk?

    Jag ogillar när vuxna människor super sig fulla och inte har koll på vad de gör. Det är en stor fet dealbreaker för mig!
    Att sedan välja bort sin egen partner mitt framför näsan på henne.... 
    En lam liten ursäkt hade inte räckt!
    Jag skrev i tråden , visste inte att man kan citera. Men vet jag😊
Svar på tråden Bör man bli svartsjuk?