• Anonym (Hattfnatt)

Vad göra? Svårighet och missfall.

Hejsan!
    Jag är 34år och min man är 33år gamla, vi försökte bli gravida i nästintill 2år, blev gravid i oktober -22 och chocken och lyckan var totalt. Tyvärr slutade det i ett missfall v.12 i januari -23.
    Åkte in och fick stanna ett dygn, återbesök ett tag senare för att se till så att allt var borta och med orden ?allt ser bra ut!? 

Nu är vi i oktober -23 och fortfarande inget plus på stickan och läser man så måste vi vänta tills februari -24 innan vi kan söka hjälp. 

Kan man inte ansöka tidigare när man vet att man har problem att bli gravid? Vad kan jag göra själv? Jag håller på att bli galen, månad efter månad och snart fyller man dessutom 35 då är det ju åtminstone ?bara? sex månaders väntetid. Det är jobbigt att se vänners barn bli stora och att vi inte klarat av att få en liten ens. 

Jag har provat munkpeppar, trycker i mig q10 och äter folsyra. Men hjälp.. vad ska jag ta mig till? Känner mig så ledsen och värdelös. 

• Svar på tråden Vad göra? Svårighet och missfall.
  • Anonym (Lis)

Kan ni inte söka redan nu? Gränsen är väl ett år man ska ha försökt innan man får utredning? Du är ju dessutom snart 35.
    Prova att kontakta vården redan nu.

• Lyse52

Hej
    Jag fick reda på i december 2020 att jag var född steril :(
    Jag och min sambo vände oss utomlands istället för svensk sjukvård. (Ivf)
    Har ni kollat utomlands?

Svar på tråden Vad göra? Svårighet och missfall.