• Bruno97

    Vilken graviditetsvecka är vanligast att gå ut med?

    Hej!

    Jag började fundera och de skulle vara intressant att veta vilken graviditetsvecka du/ni gick ut med graviditeten.

    Kan inte ni skriva vilken vecka ni ska eller gick ut med? Bara för att se vilken vecka som är vanligast här i Sverige :)

    (Jag tänker mig vecka 14-15 efter UL tror jag)

  • Svar på tråden Vilken graviditetsvecka är vanligast att gå ut med?
  • Anonym (Li)

    Barn 1. pappans familj typ v10. Min familj efter kub. Närmsta vän V5. Jobbet v25

    Barn 2. Min familj V8 tror jag, pappans familj, tror han berättade v10. Bästa vän V5. jobbet v27.

  • yny

    Mina bästa vänner: samma dag som jag plussade. 
    Andra nära vänner: efter tidigt ultraljud v8.
    Jobbet (chef): v8 pga jobbar i vården och behövde göra riskbedömning och anpassningar i arbetsuppgifter.
    Jobbet (kollegor): efter KUB i v13.
    Familjer: efter KUB i v13.

    Vi valde även att gå ut på sociala medier, det gjorde vi i v21.

  • Elin pelin

    Barn 1 v 6 till jobb och familj, v 7 till mannens familj och sedan övriga vänner
    Barn 2 innan v 8.
    Jag vill hellre berätta och skulle något hända så vet folk redan...

  • LFF

    Graviditet 1-3: Mamma direkt vid plus
    Graviditet 1: mina morföräldrar samt pappa, v12. Gick åt skogen ett par dagar senare.
    Graviditet 2: Hann aldrig berätta för övriga. KUB-ul i v12 visade att liten dött i v9.
    Graviditet 3: Mina morföräldrar samt pappa efter KUB-ul, även en del vänner samtidigt då jag började få mage pga tvillinggravid. Jobbet i samband med KUB-ul. Övrig släkt och vänner efter RUL. 

  • Mojsan95

    Närmsta familj: några dagar efter plus 
    chefen: v9 (måste göra riskbedömning på jobbet) 
    övriga kollegor: vecka 14 efter kub. Är i vecka 16 nu och känner att det verkligen är ?officiellt? nu. 
    olika vänner har jag berättat sporadiskt för när jag har känt att jag vill dela. 

  • dameke

    Barn 1: några dagar efter att jag plussade. 


    Barn 2: efter kub i vecka 13.

    Barn 3: vecka 11. 

    Barn 4: efter kub vecka 12.

    Barn 5: vecka 16.

  • Jemp

    Grundplanen för oss har varit efter v12 och KUB. 

    Med första barnet berättade jag tidigare för min mamma, ville att hon skulle veta oavsett hur det gick. Berättade också tidigare för chefen då vi pga sommarsemestrar inte skulle ses och jag inte ville att det skulle synas innan jag berättat. 

    Andra barnet resonerade jag inför testande med bästa kompisen, så hon visste från början då hon såklart frågat hur det gått. 

Svar på tråden Vilken graviditetsvecka är vanligast att gå ut med?