Har redan bestämt mig
Jag har sett flera trådar om liknande situationer men känner ändå att jag behöver prata av mig.
Jag är en man på 31 år som lever med en kvinna sen 6 år tillbaka. vi gifte oss för två år sen och samtidigt köpte ett fint hus ute på landsbygden. Vi har inga barn men har gått i tankarna att skaffa.
Sen drygt 1-2 år tillbaka så har man märkt att vi gått mer och mer in vardagen efter att vi gifte oss och har påpekat att vi behöver försöka jobba lite på vår relation.
Vi har provat parterapi vilket funkade i drygt 6 månader men sen va vi tillbaka där igen.
Varken jag eller hon har träffat någon annan men jag känner mer och mer för varje dag att jag inte har någon tillhörighet i vår relation. Jag har pratat med några vänner som skiljt sig och de delar exakt samma känsla som jag gör: att jag vill skiljas för att jag känner mig ensam i vår relation.
Jag tog upp diskussionen senast igår och att se henne ledsen va så klart riktigt jobbigt men samtidigt kände jag att jag behövde få vara lite ?egoistisk? i att jag inte kan stanna kvar i relationen för att inte göra henne upprörd.
Vårt sexliv har heller inte varit bra de senaste 3 år tillbaka. Ingen av oss känner någon lust, men när de väl händer så känns de bra, sen tar de något år innan den lusten kommer tillbaka. Men det är inget som gör att ?gnistan? tänds igen.
Är det någon som går eller har gått igenom samma sak? Jag vet bara inte hur jag ska förklara för henne att jag inte vill försöka rädda relationen utan snarare tvärtom att jag vill gå vidare och avsluta relationen för att de tär på mig att försöka rädda en relation som jag inte känner att jag längre vill leva i?