• Anonym (H)

Måste jag berätta att barnen bor hos mig?

Söker lägenhet, men på de flesta som känns rimliga står det att man måste ha en ganska rejäl summa över varje månad om man har barn, den blir högre för varje... något jag absolut inte har och tycker dessutom det är hysteriskt mycket de kräver. Hur som helst, om barnen står skrivna hos andra föräldern, kan jag söka den "ensam" då? Eller måste jag berätta att barnen också ska bo där?

• Svar på tråden Måste jag berätta att barnen bor hos mig?
  • Anonym (Z)

Är nog inte smart att ljuga om en sån sak. Sök en mindre lägenhet om du inte har råd?

• Anonym (H)
    Anonym (Z) skrev 2023-09-29 17:16:38 följande:

Är nog inte smart att ljuga om en sån sak. Sök en mindre lägenhet om du inte har råd?

Jag söker allt jag kan, men det är mycket svårare att få de billigare lägenheterna. Det är akut, har inte möjlighet att vänta.
  • Anonym (F)

Jag skulle ljuga på tusen och ett sätt. Din privatekonomi är fasen inte deras sak att lägga sig i. Om du har räknat ut att du har råd (och då menar jag inte på kronan) så är det din business.

• Anonym (F)

Och, var barnen står skrivna är en helt annan sak. Ni måste tänka på sådant som skolområden mm.

• Anonym (M)

Men oavsett om barnen bor hos dig eller inte, även om du inte ens skulle träffa dem så är det ju en utgift som du har. Man är alltid skyldig att betala underhåll så det ingår ju i din ekonomi oavsett vad ni har för upplägg. Och att du har barn är ju offentliga uppgifter så det kan du ju inte ljuga dig ur. Men de kanske inte kollar nu, men lär ju komma fram förr eller senare och då är det ju bedrägeri du har ägnat dig åt i papperen. Vill du riskera att åka fast för det?

• Anonym (U)

Jag hade inte ljugit. Risken finns ju att de har rätt att vräka dig när de upptäcker det. 

Svar på tråden Måste jag berätta att barnen bor hos mig?