• Brunett89

6-8 dagar efter ägglossning

Hej, 

Förra månaden fick vi ett MA, vilket är första gången det ens blivit nått litet på över 2 år. Nu hade vi sex exakt runt ägglossning och nu ca 7 dagar efter ägglossningen så bara vällde de ett illamående över mig på jobbet och jag trodde verkligen att jag skulle spy! Sen dess har illamåendet bara blivit värre. Magen har varit konstigt så ha tänkt att de kan va vad som helst, att de blir konstigt I magen när man jobbat mycket natt och äter inte normalt. Men jag känner mig rent åksjuk och bättre blir det inte. Jag kan må illa av ägglossning men de här är extremt. Kan man ens må så skit 1 vecka efter ägglossning om man skulle va gravid? 

• Svar på tråden 6-8 dagar efter ägglossning
  • Maymom

Njae. Är väl större chans isåfall att ÄL var tidigare än du tror så du är längre efter ÄL. ÄL+7 är väldigt tidigt för att märka nåt. Om du har så starka symptom pga graviditet så bör ett test visa positivt nu. Så testa imorgon så vet du.

• cutepenguin

Jag började bli yr på kvällen på ÄL+7, vilket eskalerade dagarna efter. På ÄL+8 var vi ute i trädgården och jobbade, och jag fick sätta mig ner flera gånger för att jag var yr. Var gravid och fick ett plus på ÄL+10 så ja, jag kände av det så pass tidigt. Däremot hade jag inget illamående.

• Brunett89

Illamåendet har lugnat ner sig men gud vilken mensvärk jag har och har haft nu någon dag. Är 5 dagar kvar tills jag har beräknad mens och de ha jag faktiskt inte varit med om men de känns ju som att mensen skulle komma typ nu. De värker både fram och bak i ländryggen. Börjar bli mer hungrig och har väldigt mycket flytningar precis som man får i början av ägglossning. Men nu är dom genomskinliga men väldigt klibbiga. De har jag haft nu sen ägglossningen började. Tänker direkt som sagt att mensen ska komma eller OM jag skulle va gravid att de är ett MA. Men de är bara att vänta å se. Men om mensen inte kommit till måndag, den ska då va 5 dagar sen, så kommer jag ta ett gravtest. Jag är rätt låghormonell och behöver gå över ett par dar innan jag plussar så håll tummarna för oss! Vi ha försökt nu i 2.5 år så skulle va så otroligt väl välkommet ❤️

• Maymom
    Brunett89 skrev 2023-10-01 22:45:51 följande:

Illamåendet har lugnat ner sig men gud vilken mensvärk jag har och har haft nu någon dag. Är 5 dagar kvar tills jag har beräknad mens och de ha jag faktiskt inte varit med om men de känns ju som att mensen skulle komma typ nu. De värker både fram och bak i ländryggen. Börjar bli mer hungrig och har väldigt mycket flytningar precis som man får i början av ägglossning. Men nu är dom genomskinliga men väldigt klibbiga. De har jag haft nu sen ägglossningen började. Tänker direkt som sagt att mensen ska komma eller OM jag skulle va gravid att de är ett MA. Men de är bara att vänta å se. Men om mensen inte kommit till måndag, den ska då va 5 dagar sen, så kommer jag ta ett gravtest. Jag är rätt låghormonell och behöver gå över ett par dar innan jag plussar så håll tummarna för oss! Vi ha försökt nu i 2.5 år så skulle va så otroligt väl välkommet ❤️

Du har beräknad mens på fredag alltså, då är ju mensen bara 3 dar sen på måndag, eller menar du på nåt annat sätt?

Gällande graviditetstest så finns inget som heter låghormonare, det är graviditeterna i sig som skapar olika mycket hormon olika fort. Du bör kunna se om det är positivt nu på torsdag om du är på ÄL+14 då.

Svar på tråden 6-8 dagar efter ägglossning