Gravid men väldigt ambivalent
Jag har några år längtat efter att få barn och bilda familj. Träffade pojkvännen för ngt år sen och vart tillsammans ett halvår, flyttat ihop för ngr veckor sen.Känner inte att jag älskar honom eller är så attraherad heller, men han är världens snällaste, vi har jätte roligt ihop och han har bra ekonomi och alla dem bitarna. Något jag saknat i tidigare förhållanden. Men nu saknar jag istället kemin och passionen.
Upptäckte nu för ngr dagar sen att jag är oväntat gravid. Alla mina tidigare positiva känslor slogs runt, var som att hamna i ett nattsvart hål. Har sån ångest och oro över detta och vill bara att det som växer inuti ska ut. Den värsta ångesten har lagt sig men jag kunde inte i min vildaste fantasi tro att jag skulle må och känna såhär. Mår väldigt dåligt och känner mig totalt lost med allt. Känner inte ens att jag vet vem jag är längre. Är rädd för att bli sjuk, har tidigare haft depression.
Varför är jag inte glad över det positiva beskedet?
Tror ni att det hör ihop med relationen som inte känns rätt ?
Är 34 år, och har aldrig vart gravid tidigare. Är rädd för att om jag gör abort ångra mig, eller inte ha möjlighet att bli gravid igen.
Känns så egoistiskt att jag inte är glad, över att jag bara känner avsky och vill bli av med de här.
Vet inte om de är alla hormoner som gör detta? Chocken? Är jag deprimerad? Eller är det något annat som spökar ?
Är iaf rädd för att fullfölja graviditeten när jag mår såhär, blir det sämre så är de inte bra.