• Anonym (Yupyup)

Hur stor reell risk för tuttförvirring?

Har en enmånaders som helammas (med amningsnapp) och jag funderar över risken för tuttförvirring om något mål skulle kunna ges med flaska. Detta dels för att pappan  kunde avlasta mig något, dels för att vi kunde ta oss iväg på utflykter enklare med storasyskonet .

Med stora tunga bröst och amningsnapp kan man inte lätt bara amma i förbigående, det tar ett tag och är ett projekt. Barnet är också en långammare så det tar 30-45 min per tillfälle iaf. Så utflykter nu är svårt, vilket är ett bekymmer när jag är föräldraledig med båda barn.

Vill gärna amma i 6 mån, det är målet, och vill inte sabba amningen heller.

• Svar på tråden Hur stor reell risk för tuttförvirring?
  • Anonym (olika)

Barn är ju olika, men våra hade inga problem med att både ammas och flaskas. Vi fick trillingar och hade inte så mycket till val annat än att varva vilken unge som fick tutte och vilken som fick flaska.

• Anonym (Yupyup)
    Anonym (olika) skrev 2023-09-27 17:45:02 följande:

Barn är ju olika, men våra hade inga problem med att både ammas och flaskas. Vi fick trillingar och hade inte så mycket till val annat än att varva vilken unge som fick tutte och vilken som fick flaska.

Skönt att höra. Har koppat en del men det uppskattas inte av bebis längre och är sjukt osmidigt ute på utflykt.
Svar på tråden Hur stor reell risk för tuttförvirring?