-
-
Svar på tråden Min 4åring smärta
-
Han kanske är förstoppad och att det gör lite ont när han ska ta i. Och är man förstoppad så kan det trycka på urinblåsan så att man måste ta i lite mer när man ska kissa också.jajje skrev 2023-09-27 09:43:07 följande:Min 4åring smärtaHej! Jag har en son på 4 år som får ont i nedre delen av magen när han kissar/bajsar och tar i liksom. Smärtan har suttit i 4 veckor nu. Vi har varit på vc som kollat urinvägsinfektion och det var negativt, dom skickade även in på odling men det visade ingenting så nu får vi ingen mer hjälp, jag ringde senast igår och kräver att dom utreder vidare...så vi står på en väntelista för dom har ont om läkare. Är det någon där ute som kanske har tips eller suttit i samma sits? Kan inte heller åka till akuten då han inte har akutsmärta liksom.
Man kan vara förstoppad även om man bajsar dagligen eller har löst bajs. Det hårda kan sitta högre upp eller vara varvat med lösare avföring som kommer ut medan stoppet blir kvar. -
Tack för svar! Det känns dock inte som att han är det, han bajsar varje dag och det är normalt liksom. Man blir ju bara så orolig😔elsi skrev 2023-09-27 10:26:22 följande:Han kanske är förstoppad och att det gör lite ont när han ska ta i. Och är man förstoppad så kan det trycka på urinblåsan så att man måste ta i lite mer när man ska kissa också.
Man kan vara förstoppad även om man bajsar dagligen eller har löst bajs. Det hårda kan sitta högre upp eller vara varvat med lösare avföring som kommer ut medan stoppet blir kvar. -
Fast precis som jag skrev så kan förstoppning, i synnerhet hos barn, förekomma trots att man bajsar dagligen.jajje skrev 2023-09-27 12:22:57 följande:Tack för svar! Det känns dock inte som att han är det, han bajsar varje dag och det är normalt liksom. Man blir ju bara så orolig😔
-
Bråck?
-
Absolutelsi skrev 2023-09-27 13:10:02 följande:Fast precis som jag skrev så kan förstoppning, i synnerhet hos barn, förekomma trots att man bajsar dagligen.
-
Ja en vän till mig sa samma,Guldnovan skrev 2023-09-27 13:51:24 följande:
Bråck?