• Anonym (Orolig)

Akut fråga till barnmorska alt käkare

Först och främst vill jag säga att jag bor i Frankrike och hur allt går till här är lite annorlunda än Sverige.

Jag hade lite högt blodtryck sist jag var hos barnmorskan: 133/86 
    brukar ligga på 110/70 

varit och tagit prover idag och protein i urinet visar 0,26 g/L och i augusti var det på 0,04 g/L 
    Jag har nästa besök hos min barnmorska på sjukhuset jag ska föda den 2 oktober Där man tar med sig papperna från labbet. Borde jag ringa de eller vänta? Är givetvis rädd för havandeskapsförgiftning eftersom man läst en del om det. Jag är i vecka 35+3 

• Svar på tråden Akut fråga till barnmorska alt käkare
  • mamaleona

Låter inte som nåt akut. Blodtrycket inte farligt. Helheten räknas. Mår du normalt, inga synstörningar, huvudvärk, jättemycke svullnad, övre buksmärta....låter det som du kan gå 2okt som planerat. Babyn rör sig normalt?! Hälsn en bm i finland

• Anonym (Orolig)
    mamaleona skrev 2023-09-26 21:25:28 följande:

Låter inte som nåt akut. Blodtrycket inte farligt. Helheten räknas. Mår du normalt, inga synstörningar, huvudvärk, jättemycke svullnad, övre buksmärta....låter det som du kan gå 2okt som planerat. Babyn rör sig normalt?! Hälsn en bm i finland

Ja han rörde sig mindre under några dagar förra veckan så då blev det kontroll men allt var ok. jag har endast huvudvärk på morgonen och ser stjärnor i ögonvrån DÅ OCH DÅ men inte hela tiden. Har svårt att koncentrera mig men det känna som jag hade det problem förra graviditeten med (koncentrationen)
Svar på tråden Akut fråga till barnmorska alt käkare