• Syskon23

Gravid trots mens?

Fick min mens 10/9, den var väääldigt riklig men inga stora klumpar jag alltid har vid mens. Den höll i sig i 7 hela dagar. kände mig gravid redan innan men släppte det när mensen kom. Direkt efter den var slut fick jag vita flytningar som nu är vita tjocka mjölkiga typ. Ska ha mens om 9 dagar. Kan man vara gravid ändå? Är det någon här som haft samma trots mens?! 

• Svar på tråden Gravid trots mens?
  • svansmamman

Förmodligen är du inte gravid, om mensen kom när den skulle och var så pass riklig som du beskriver. Att det inte var några klumpar denna gång kan ha en uppsjö av anledningar. 

Om du nu känner dig gravid, och mensen du haft inte varit en mens, kommer ett gravtest visa positivt om du vore gravid. Så lättast är väl att bara testa dig och se. I mina öron låter inget av det du beskriver som en klassisk graviditet, utan tvärtom som en helt vanlig menscykel. 🥰

• EmelieE1996

Ta ett graviditetstest? Troligen är du inte gravid eftersom du blödde så pass mycket och flytningarna är väl mest troligt ägglossningsflytningar eftersom du ska ha mens om 9 dagar

Svar på tråden Gravid trots mens?