Panik! Vet inte vad jag ska göra.
Jag har blivit oplanerat gravid. Jag har 4 barn redan i åldrarna 6-15 år. Jag och min man har skyddat oss men nu visade graviditetstestet positivt förra veckan, vi hade inga planer på fler barn.
Nu vet jag inte vad vi ska göra? Min man vill inte ha fler barn och är negativt inställd till ett barn till.
Jag är kluven, jag vet inte om jag klarar av att genomgå en abort! Min man har trots att han inte vill ha fler barn sagt att i slut ändan är det mitt val då det är min kropp och jag ska känna att jag kan genomgå en abort.Så fort jag tänker på abort får jag panik och gråter. Jag känner att denna ovissheten påverkar vår relation negativt!
Min man har uttryckt att han kommer finnas där för mig om det blir en abort men också om jag inte klarar av att göra en abort att han såklart får ställa in sig på att det kommer ett barn till.
Hab har idag gjort en egen remiss för vasektomi.
Miljoner av tankar snurrar i mitt huvud, det ändra jag vill höra är att allt kommer bli bra, även om han säger det så känner jag att han inte tycker så. Han kommer aldrig lämna mig eller jag honom oavsett val. Men jag är så rädd att om jag gör en abort så kommer jag ångra mig eller iallafall må psykiskt dåligt över det! Jag är rädd att jag kommer göra aborten för min mans skull och att jag kommer ha svårt att fortsätta ha en så bra relation som vi har nu..