Vad tycker ni om namnet Dennis?
Hej som rubriken lyder, vad tycker ni om namnet Dennis?
Är i valet och kvalet och har fastnat lite för namnet Dennis men är lite osäker
Mitt ex hette de, tyckte de va roligt och lite udda. Gillar du det så funkar de bra även 2023.
Har en kollega som heter det i efternamn. Hon är inte så snäll. Tänker också på serien ?Dennis the Menace?
Har en släkting med det namnet. Helt okej att heta detta men samtidigt så för det osökt tankarna till varmkorv och barnkalas. Vet inte om detta är negativt eller positivt.
Tycker nog själv att Dennis känns mer som ett barnnamn än ett vuxet dito kanske.
Det är ju ett namn som var väldigt populärt på typ 90-talet så känns ju lite "ute". För också mina tankar till lite extra busiga/bråkiga ungar. Om jag ska säga spontant hur jag känner. Däremot är det ju ett plus att barnet troligen inte kommer att ha någon i klassen eller kanske ens i skolan som heter lika. Det är ju också tråkigt när det finns en Liam A, en Liam P en Liam N och en Liam K liksom.
Har jättesvårt för namnet Dennis...
Har alltid tyckt att det är ett fint namn, passar på en pojke med lite attityd och som har glimten i ögat. Ungefär som namnet Emil. Samma stil.
Tycker om namnet! Har en vän/kollega med det namnet och det passar honom perfekt. Känns unikt utan att vara "konstigt"/lätt att stava fel/wt
Ett lagom ovanligt och busigt namn som aldrig blir töntigt eller WT.
Dennis är jättefint, går aldrig ur tiden.
bråkstaken i vår klass hette det, så för mig är det en bråkig unge. Lite 80-90-talets version av Liam...
Sen tänker man ju på serien Dennis också såklart.
bråkstaken i vår klass hette det, så för mig är det en bråkig unge. Lite 80-90-talets version av Liam...
Sen tänker man ju på serien Dennis också såklart.
Har en släkting född på 60-talet som heter så. Han var lite småbråkig som barn. Det har gått bra för honom som vuxen så han är nog en helt ok person men min bild från barndomen är att han inte var ett barn jag ville leka med.
Det gör i varje fall att min bild av namnet Dennis är starkt påverkat av min släkting. Jag vet ingen annan som bär namnet.
Min svåger heter det, han snäll, men är helt väck 😊
Hemskt. Man associerar ju till buspojken i serien, som aldrig blir stor. Kanske gulligt så länge som pojken är liten, men inte när han blir större... Jag hade en klasskompis som hette Dennis, och han hade dessutom likadant tjockt, blont hår med en hårlänk som inte höll sig på plats som pojken i serien, och alla hade jätteroligt åt det!
Har alltid tyckt att det är ett fint namn, passar på en pojke med lite attityd och som har glimten i ögat. Ungefär som namnet Emil. Samma stil.