• Matzyboy

    Få nya vänner efter 40?

    Hej.

    Jag är en man på 42 år som på många sätt lever ett ganska bra liv. Jag har ett jobb jag trivs med. Jag har mina rutiner som får mig att må bra och pga att jag levt som singel i snart 6 år så är jag idag väldigt van och bekväm med att få bestämma över min vardag själv och i mitt jobb har jag också möjligheten att få arbeta hemifrån till åtminstone 85 % av tiden. Jag har för egen del också det perfekta boendet. Jag vill hävda att jag är optimistisk kring det allra mesta och försöker så gott jag kan att vara vänlig och respektfull mot alla jag möter. 

    Det som idag blivit mitt problem är att jag saknar att ha någon att umgås med utanför jobbet, någon att kalla för en vän, någon med samma intressen. som man kan hitta på saker med. Av tusen olika skäl har jag sen några år tillbaka valt att helt lägga "kärleken" på hyllan, singellivet skrämmer mig inte alls så det är inget problem, och barn har jag aldrig längtat efter så den biten stressar mig ju gudskelov inte heller.

    Men det har verkligen blivit svårt på sistone att inte ha en vän. Jag har lite bekanta som jag umgås med någon gång ibland, men då blir det kanske i en timme eller två, sen måste dom "vidare", och några kommer jag faktiskt säga upp kontakten med för jag har insett att dom bara vill ha mig i sitt liv när dom tex behöver pengar, (pengar jag dessutom inte verkar få tillbaka) 

    Så hur i hela världen skaffar man nya riktiga vänner när man är 42? Det är väl egentligen det som är frågan jag vill ställa? Kan tillägga att jag bor i en småstad. Det ställer till det lite mer kanske, men jag har inte möjlighet att flytta, inte just nu iaf. 

    Ni får jättegärna dela med er av lite solskenshistorier också, hur ni i vuxen ålder fick någon ny vän som ni funkar bra ihop med, det vore kul att få läsa. :) 

    Tack för mig. 

  • Svar på tråden Få nya vänner efter 40?
  • FillippaFL

    Blev vän med min granne. Tyckte att hon såg trevlig ut och vi har båda hundar, så det föll sig naturligt. Nu ses vi flera gånger i veckan.

Svar på tråden Få nya vänner efter 40?