• Emjol

Bim +10, molvärk och negativt test

Planerar syskon till dottern som är snart 14månader.

Har haft en mens efter amningen samt nattammar fortfarande ibland och låg flera gånger runt ÄL tydligen enligt min mensapp.

Nu är jag på bim +10 med extrem molvärk, genomskinliga flytningar, dovt illamående, extra kissnödig, frusen.. Men graviditetstestet med morgonurinen på bim +10 var negativt.
    Vad kan det vara?! Kan även nämna att om jag skulle vara gravid nu så var det just då inte direkt planerat så har liksom inte ens tänkt att jag kunnat vara gravid innan jag började få symptom...
    Dock vill vi gärna ha syskon snart så lär väl börja om mensen skulle dyka upp igen.

• Svar på tråden Bim +10, molvärk och negativt test
  • svansmamman

Enda gången man kan passera BIM utan att få mens är vid graviditet, annars kommer mensen när den ska. Med tanke på att gravtest är negativt är du inte gravid, vilket innebär att ägglossning inföll senare än du tror - alternativt inte alls. 

Jag antar att du inte tempat eller testat med ägglossningstest med tanke på din ts. En mensapp kan aldrig fastställa när du har ägglossning, utan den gissar sig fram när det kan tänkas vara möjligt utifrån en algoritm som jobbar utifrån tidigare cyklar. Med tanke på att du bara haft en mens har den inte så mycket att gå på rent statistiskt heller, vilket gör att den är än mer otillförlitlig. 

Så ja, du har kanske inte haft någon ägglossning alls denna cykel, eller så är den bra mycket senare än du tror. Framgent tänker jag att det är klokt att tempa, eller i vart fall testa med ägglossningstest för att konstatera när ägglossing är och därigenom även hur din cykel beter sig. 

Jag ammade tills sonen var 11 månader, och blev gravid samma helg jag ammade för sista gången. Min cykel blev regelbunden direkt vid första mensen och med precis samma längd som innan förra graviditeten. Jag tror dock det är mer regel än undantag att det är lite osynkat där i början och att den rättar till sig efterhand. 

Hoppas ni får som ni önskar beträffande syskonförsök! ❤️

Svar på tråden Bim +10, molvärk och negativt test