• ELCS

    Har jag ångrat mig?

    Hej!


    Ska försöka fatta mig kort.
    Jag gjorde slut med min kille för jag kände att kärleken nog hade tagit slut. Att jag kom till skott och gjorde slut var pga att han rörde en annan kvinna. 

    Tiden efter mådde jag bra och kände att jag hade gjort rätt.

    Tills jag fick veta att han och kvinnan träffas. Då blev jag väldigt sårad och tankar om att han redan hade gått vidare plågade mig. För nånstans i bakhuvudet hade jag nog ändå lite tankar på att det kunde blivit vi igen (fanns nog lite kärlek kvar då va?) 


    Tror ni att jag har ångrat mitt beslut eller blir det nån slags kaos i hjärnan bara för att nån annan visar sig vilja ha honom??

    Hursomhelst så har han ju gått vidare så det lär inte bli vi igen. Jag får inse det.

  • Svar på tråden Har jag ångrat mig?
  • Magical

    Det är är bara nån slags retroaktiv avundsjuka. Du känner dig lite ratad trots att det var du som dumpade. 

  • Mortiscia80
    Magical skrev 2023-09-20 10:49:48 följande:

    Det är är bara nån slags retroaktiv avundsjuka. Du känner dig lite ratad trots att det var du som dumpade. 


    Klart ts blev ratad, han påbörjade ju relationen med den här kvinnan innan ts gjorde slut. Det var kanske bara en tidsfråga innan han själv hade gjort slut, eller så hade han fortsatt träffa den andra bakom hennes rygg.
  • Guldnovan
    ELCS skrev 2023-09-20 10:44:46 följande:

    Tiden efter mådde jag bra och kände att jag hade gjort rätt.


    Tror ni att jag har ångrat mitt beslut eller blir det nån slags kaos i hjärnan bara för att nån annan visar sig vilja ha honom??


    Det där är vanligt och beror precis på det du säger. En separation kan vara hur smidigt som helst och en del kan vara vänner. Ända tills någon träffar en ny, då flippar den andre ur.. . 
    Det behöver inte betyda att det är kärlek kvar. Jag tror det är nån sorts revirhävdande som kliver in. 
    Då vill man plötsligt ha det man tidigare valde bort. 

    Du skriver även att du gjorde slut när han rört en annan kvinna. Då blir det märkligt om du nu vill ha honom när han är med någon annan. 
    Men jag förstår känslan och kände liknande när barnens pappa träffade en ny. 
  • ELCS
    Guldnovan skrev 2023-09-20 10:53:24 följande:
    Det där är vanligt och beror precis på det du säger. En separation kan vara hur smidigt som helst och en del kan vara vänner. Ända tills någon träffar en ny, då flippar den andre ur.. . 
    Det behöver inte betyda att det är kärlek kvar. Jag tror det är nån sorts revirhävdande som kliver in. 
    Då vill man plötsligt ha det man tidigare valde bort. 

    Du skriver även att du gjorde slut när han rört en annan kvinna. Då blir det märkligt om du nu vill ha honom när han är med någon annan. 
    Men jag förstår känslan och kände liknande när barnens pappa träffade en ny. 
    Jag vill inte ha tillbaka honom. Man kan ångra sig utan att försöka få tillbaka honom. Men jag tänker att jag förskönat minnena av honom nu när jag funderar mycket på vad hon ser hos honom.
  • Guldnovan
    ELCS skrev 2023-09-20 10:57:29 följande:
    Jag vill inte ha tillbaka honom. Man kan ångra sig utan att försöka få tillbaka honom. Men jag tänker att jag förskönat minnena av honom nu när jag funderar mycket på vad hon ser hos honom.
    Det tror jag med. Men du skrev faktiskt följande;

    För nånstans i bakhuvudet hade jag nog ändå lite tankar på att det kunde blivit vi igen. 
  • ELCS
    Guldnovan skrev 2023-09-20 11:02:31 följande:
    Det tror jag med. Men du skrev faktiskt följande;

    För nånstans i bakhuvudet hade jag nog ändå lite tankar på att det kunde blivit vi igen. 
    Ja, det gjorde jag visst. Det var nog för att han skrev efter att jag gjort slut att det inte betydde nåt med den beröringen han gav kvinnan och att jag var den enda som var intressant för honom. Men tänk så fel både han och jag hade.
  • ELCS
    callmepreggoornot skrev 2023-09-20 11:51:16 följande:

    Vad för beröring?


    Han la handen på hennes lår
  • ELCS
    ELCS skrev 2023-09-20 11:54:17 följande:
    Han la handen på hennes lår
    Och det hade jag kanske kunnat förlåta om jag fått lite tid men nu är ju större skada skedd så tar aldrig tillbaka honom. 
  • Friger
    ELCS skrev 2023-09-20 11:54:17 följande:
    Han la handen på hennes lår
    ELCS skrev 2023-09-20 11:57:22 följande:
    Och det hade jag kanske kunnat förlåta om jag fått lite tid men nu är ju större skada skedd så tar aldrig tillbaka honom. 
    Hur fick du reda på det då? Att han la handen på låret?

    Njä, låter ju som att det är över. Handlar ju bara om att du ska vänja dig vid tanken. Ju mindre du vet om hans förehavanden desto bättre tror jag...

  • ELCS
    Friger skrev 2023-09-20 12:00:00 följande:
    ELCS skrev 2023-09-20 11:57:22 följande:
    Och det hade jag kanske kunnat förlåta om jag fått lite tid men nu är ju större skada skedd så tar aldrig tillbaka honom. 
    Hur fick du reda på det då? Att han la handen på låret?

    Njä, låter ju som att det är över. Handlar ju bara om att du ska vänja dig vid tanken. Ju mindre du vet om hans förehavanden desto bättre tror jag...

    Han gjorde det tyvärr mitt framför mig..
  • Friger
    ELCS skrev 2023-09-20 12:01:16 följande:
    Han gjorde det tyvärr mitt framför mig..
    Låter lite dumt... Något flirtande med tjejen som gick snett? Dvs de flirtade med varandra men tanken var inte att du skulle se?

    Någon tjej du känner då?
  • ELCS
    Friger skrev 2023-09-20 12:03:06 följande:
    Låter lite dumt... Något flirtande med tjejen som gick snett? Dvs de flirtade med varandra men tanken var inte att du skulle se?

    Någon tjej du känner då?
    Förmodligen.. nej, känner henne inte. Det gjorde inte han heller innan den här kvällen. Kanske blev de helt enkelt blixtförälskade å det får jag ju bara acceptera. Bearbetningen tar dock lite tid.. 
  • Friger
    ELCS skrev 2023-09-20 12:07:59 följande:
    Förmodligen.. nej, känner henne inte. Det gjorde inte han heller innan den här kvällen. Kanske blev de helt enkelt blixtförälskade å det får jag ju bara acceptera. Bearbetningen tar dock lite tid.. 
    Jo, det gör ju det... Enklaste är väl om du har någon några du kan prata med. Jag brukar försöka skaffa lite umgänge när jag är i sådana situationer.

    Du är ju bestämd på vad du tycker om saken. Så där är det ju klart.

    Har du något umgänge?
Svar på tråden Har jag ångrat mig?