• Anonym (Sofie)

Behövs dagen efter piller

Jag och min sambo hade sex igår. Vi har en bebis på 7 månader och jag har sen förlossningen inte börjat med några preventivmedel ännu så vi använde kondom. Precis när min sambo skulle komma drog han ut den för han ville egentligen pausa och köra på ett tag till, MEN det va för sent och han kom Kondomen hade då spruckit framtill och hade ett hål på toppen. Dock drog han som sagt ut den precis före utlösning, men jag vet ju att det där inte är vattentätt och att några små spermier kan smita ut i förväg. I min app där jag registrerar mens så stod det igår "6 dagar till ägglossning, låg chans att bli gravid". Idag står det "5 dagar till ägglossning, STOR chans att bli gravid". Den är ju dock inte heller stensäker utan gör en uträkning kring när min ägglossning troligast kommer ske utifrån  när jag loggat min mens. Vad tycker ni? Behöver jag köpa ett dagen efter piller för att vara på den säkra sidan eller är risken för att jag skulle blir gravid så minimal att det är onödigt? Tacksam för input!

• Svar på tråden Behövs dagen efter piller
  • Anonym (Ja)

Om du inte vill bli gravid så tar du ett dagen efter-piller.

Svar på tråden Behövs dagen efter piller