Ägglossningsflytningar, hur länge?
Hej!
Jag och min man har precis bestämt oss för att försöka bli med barn, inga barn sen tidigare och har aldrig heller varit gravid.
Jag loggar min mens i en app, men gör inget utöver det (t.ex. tempar, tar ägglossningstest). Min cykel brukar variera mellan ca: 29-33 dagar varje månad.
Har tidigare trott att jag har bra koll på ÄL då jag alltid märkt av ?klistriga? flytningar däromkring samt känt av en något molande känsla i magen. Däremot är det inget jag lagt någon större tanke till tidigare då vi som sagt tidigare inte försökt bli med barn.
Nu till min förvirring: Denna månad förutspådde appen ÄL på cykeldag 18 (Vet att detta såklart inte går att lita blint på i och med att cykeln kan variera). På cykeldag 14 fick jag ganska ordentlig klistrig flytning på eftermiddagen. Dag 15 & 16 knappt märkbart, däremot molande smärta dag 16. Dag 17 & 18 hade jag återigen lite klistrig flytning (främst på morgonen). Även lite molande värk dag 18. Idag, cykeldag 19, har jag återigen liiite genomskinlig klistrig flygning på morgonen. Hur länge har man dessa flytningar egentligen? Aldrig reflekterat över att jag skulle ha det så många dagar tidigare, men jag har förvisso aldrig lagt lika mycket tanke till det tidigare heller?
Vi mös på dag 15 & 16 pga. mannen reste bort därefter. Är det kört då för denna gång tro?