-
Jag köpte en randig skjorta idag som är vit och rosa. Och jag hade tänkt ha den på lördag på en speciell dag.Det hängde en lapp som visade skjortans storlek och pris. Och den lappen var blå och dumma jag tog inte av den innan jag tvätta skjortan idag.Jag fick ju panik när jag såg den blåa fläcken på skjortan och det var precis där lappen hängde.Jag tog bort lappen och försökte tvätta om skjortan många gånger men den blåa fläcken försvinner ju inteÄr det ens möjligt att få bort fläcken? Om ja, hur?
-
Svar på tråden Hjälp! Är skjortan förstörd?
-
Gnid i fläcken med typ diskmedel vatten och tvättmedel eller vanish och låt ligga lite innan du tvättar igen. Sånt brukar gå bort.
-
Kan funka med Barnängen hårda tvål.
Blöt upp där fläcken sitter och gnugga in RIKLIGT med den hårda tvålen ( ej flytande) och plagget kan med fördel tvättas dagen efter.
Jag har fått bort alla möjliga fläckar som blåbärssylt och tomatsås m d denna metod.
Nu har vi alltid en tvål på handfatet i badrummet ifall olyckan skulle vara framme och gnider in fläckarna direkt.
Sällan som jag har tvättat plagget samma dag,låter tvålen torka in intyget och göra sitt jobb först.
Lycka till och berätta gärna hur det gick 🙂 -
Testa med galltvål.
-
Provat fläckbortagningmedel som faktist är gjort för fläckbortagning? Finns väl i varje välsorterad butik.
-
Jag skulle använda galltvål.
Det bästa man kan använda för att ta bort fläckar med.
Blöt upp fläcken med varmt vatten, gnid med galltvål massera sedan med fingrarna.. Skölj.. Upprepa en gång till om det skulle behövas.