• Anonym (Mammamu)

    Svullen efter akut p-piller

    Jag tog ett akut p-piller för ca 4 veckor sedan. Har tagit förut men det är så länge sedan så ni minns inte alls hur kroppen reagerade då. 


    Jag är extremt hormonkänslig, kan inte använda hormonella preventinmedel alls och kör med kondom alltid. Denna gång gled den av och därav tag jag ett piller. Motvilligt ska tilläggas, men tvunget. Visste Så klart att det skulle komma biverkningar. 

    Fick ?mens? lite tidigare än väntat, någon dag före och tog ett gravtest också för säkerhetsskull så är inte gravid. 


    så till mitt problem, nu har nästan en månad gått. Jag har Precis haft min ägglossning igen och ända sedan jag tog pillret har jag varit så himla svullen. Magen är som en ballong och är vätskefylld. Får knappt upp jeansen över låren och har tryckmärken överallt. är känslig för vätska och samlar ofta innan min mens men detta har hållit på hela månaden. Ställde mig på vågen idag och fick en chock, gått upp 4 kg!! jag vet ju att jag är hormonkänslig men detta känns galet. Har kämpat med att nå min vikt under flera års tid så känner mig väldigt ledsen. Någon som haft samma problem eller känner igen sig? Kan det hålla på så här länge och när slutar detta elände?

Svar på tråden Svullen efter akut p-piller