39 år och blir aldrig gravid
Är så fruktansvärt ledsen och förtvivlad över att månad efter månad misslyckas bli gravid. Klockan tickar och jag har sån panik. Ska jag aldrig få barn? Vem ska ärva efter mig, kommer någon och hälsar på mig när jag blir gammal? Är så fruktansvärt trött på att vara den enda i min krets som inte har barn.. varför kan det inte funka för mig. Känns som att alla får åka med tåget och där står jag på perrongen, månad efter månad. Har börjat att bli bitter och står inte ut med sociala medier med all graviditetslycka/bäbislycka. Undviker vänner som är gravida eller har småbarn. Vilket såklart får mig att må ännu sämre och som en misunnsam hemsk människa. Har totalt försökt blir gravid i över 2 år med en tidigare partner och snart 1 och ett halvt år med min nuvarande som har en son sen tidigare. Har gjort utredning som inte visar några fel hos mig. Till råga på allt så vet inte min sambo om han vill göra IVF ;(. Har ingen att prata med som förstår, ska snart få samtalskontakt med psykolog via Mindler.
Usch känns så himla hopplöst :( Är det någon där ute som känner igen sig som kanske vill ventilera lite? Hade varit fint att känna att man inte är ensam...även om jag inte önskar att någon ska behöva gå igenom detta.
Kram till alla som kämpar <3