• Lynne

Negativt/väldigt svagt streck bim -1, finns det hopp?

Jag har idag bim -1 testat med cb ultratidigt och det blev negativt eller kan i vissa ljus och vinklar ana ett streck men det kan också handla om att ljuset speglas på rutan. Känner mig dock väldigt gravid. Har sen en vecka tillbaka ömma bröst och molvärk till och från. Brukar inte ha det före mens det är klart att det kan vara pms också. Finns det något hopp? Har för mig att i min förra graviditet testade jag negativt på bim+1 och sedan positivt på bim+3, detta var dock med vanliga test inte de ultratidiga som jag tog nu. Erfarenheter? Andra som håller på att testa nu? Hur går det för er? 🙂

• Svar på tråden Negativt/väldigt svagt streck bim -1, finns det hopp?
  • Lynne

Kan även tillägga att jag har förhöjd kroppstemperatur som växlar mellan 36,9 och 37,1. Brukar vanligtvis ha 36,3. Har hört att det kan ha betydelse?

• svansmamman

Du kan vara tämligen säker på att dina symptom inte beror på en graviditet, för då skulle gravtestet visat positivt eftersom symtom och positivt graverat båda beror på gravidhormon. Gällande att testa negativt på BIM-1 beror det på hur långt efter äl du är, men man brukar ju säga att hoppet inte är ute förens mensen kommit (eller inte kommer). 

Är du helt säker på när du hade äl? Tempar du eller kör du med ägglossningstest? Du skriver att du tidigare plussat först på BIM+3, såvida du inte har väldigt kort mellan äl och BIM skulle en kvalificerad gissning vara att du ägglossar senare än du tror och att du därmed inte var på BIM+3 förra gången du plussade, utan troligtvis mer omkring BIM. 🥰

• Lynne
    svansmamman skrev 2023-09-16 12:43:07 följande:

Du kan vara tämligen säker på att dina symptom inte beror på en graviditet, för då skulle gravtestet visat positivt eftersom symtom och positivt graverat båda beror på gravidhormon. Gällande att testa negativt på BIM-1 beror det på hur långt efter äl du är, men man brukar ju säga att hoppet inte är ute förens mensen kommit (eller inte kommer). 

Är du helt säker på när du hade äl? Tempar du eller kör du med ägglossningstest? Du skriver att du tidigare plussat först på BIM+3, såvida du inte har väldigt kort mellan äl och BIM skulle en kvalificerad gissning vara att du ägglossar senare än du tror och att du därmed inte var på BIM+3 förra gången du plussade, utan troligtvis mer omkring BIM. 🥰

Tack för svar! Har för mig att jag läst tidigare att estrogen och progesteron ökar i kroppen redan tidigt i graviditeten vilket kan ge graviditetssymtom som ömma bröst alltså innan hcg ökar. Men kan ha missförstått något såklart. Har bara använt en app som visat mina mest sannolika fertila dagar (2-6 september).Tog en till cb testa tidigt idag och tyckte att det blev en svag linje. Alltså som man kunde se tydligare än igår men fortfarande väldigt svagt. Hann bli lite glad men sen tog jag cb digital tidigt några timmar senare och fick inte gravid 😔 så strecket jag såg tidigare måste bara ha varit nåt slags skugga/färgrester. Det är väl bara att ge upp för denna månad då tyvärr.. mensen har dock inte heller dykt upp ännu men kommer säkert när som helst.
Svar på tråden Negativt/väldigt svagt streck bim -1, finns det hopp?