• dreamofcymatics

urinvägs infektion eller svamp?

Hej! Jag har nu haft klåda och sveda i lite mer än en vecka i underlivet. Det svider typ precis innan jag kissat klart och om ja trycker på kissblåsan så ilar det jättelite, men inte så att det känns hela tiden. Hade ont längst ner i ryggen andra dagen men det blev bättre efter jag hade lagt mig på min massage kudde så antar att det inte hade nånting med det andra att göra /: Jag tror det är svamp men får man verkligen ont i urinblåsan av det? tacksam för svar.

• Svar på tråden urinvägs infektion eller svamp?
  • Emiz

Svida kan det göra om det är irriterat och du har kliat och rivit där pga svamp men att det ilat och gjort ont bak i ryggen låter inte som symtom på svamp. Bättre att du kollar upp så att du inte har UVI. Det är så lätt att bara ta en sticka och få svar. Bättre än att en eventuell UVI klättrar upp.

• Guldnovan

Uvi luktar också speciellt. Urinen alltså. Har du känt den lukten en gång  så kommer du känna igen den varje gång. 
    Drick överdrivet mycket några dagar, gärna sura drycker som citronvatten och äppelcidervinäger. Det kan gå över om det inte gått så långt. 
    Men gör det inte det så behöver du antibiotika. Obehandlad uvi är farligt precis som Emiz säger. 

• Guldnovan
    Guldnovan skrev 2023-09-16 08:18:26 följande:

Uvi luktar också speciellt. Urinen alltså. Har du känt den lukten en gång  så kommer du känna igen den varje gång. 
    Drick överdrivet mycket några dagar, gärna sura drycker som citronvatten och äppelcidervinäger. Det kan gå över om det inte gått så långt. 
    Men gör det inte det så behöver du antibiotika. Obehandlad uvi är farligt precis som Emiz säger. 

Obehandlad svamp är inte bra på något vis så oavsett är det bra om du träffar en läkare eller barnmorska. 
Svar på tråden urinvägs infektion eller svamp?