• Anonym (Arg)

Antabus, när kan jag dricka igen?

jag är så förbannad men det hjälper ju inte mig men ni kanske kan göra det?

En vän eller ja nu fd vän har lurat mig att dricka antabus 🤬 
    Hon var svartsjuk för hon hade fått för sig att jag och henne sambo flirtade, man får vist inte prata med hennes sambo när man är där på middag 😒

Jag fyller 40 i morgon och har planerat utgång med några vänner, jag fick i mig antabusen 400 mg i söndag är det någon som vet om jag vågar dricka i morgon då?

Vill inte riskera att må dåligt men fanken man fyller bara 40 en gång 😢
    Läkaren trodde det inte skulle vara någon fara men kan man lita på det, någon som vet?

• Svar på tråden Antabus, när kan jag dricka igen?
  • Yllop

Om du inte litar på en läkare varför skulle du lita på en massa anonyma människor på ett forum varav de flesta inte är läkare.

• Anonym (Arg)
    Yllop skrev 2023-09-14 15:30:35 följande:

Om du inte litar på en läkare varför skulle du lita på en massa anonyma människor på ett forum varav de flesta inte är läkare.

Tänkte om någon har erfarenhet av det.
    min läkare har inte det men och läste på nätet att man skulle vänta två veckor, men han trodde att fem-sex dagar skulle räcka 😳

så därför frågar jag här och hoppas på nån med mer kunskap kanske 😊
  • Anonym (S)

Halveringstid 10 timmar...
    Effekt som håller i flera veckor gäller nog främst de som använder sig av antabus regelbundet.

Det hon gjorde är ju olagligt, kan ju vara jättefarligt att ge någon ett preparat och extra obehagligt när hon gjort det som någom hämnd (uppsåt)
    Om detta inte är en trolltråd skulle jag råda dig att polisanmäla.

• Anonym (Arg)
    Anonym (S) skrev 2023-09-14 16:02:22 följande:

Halveringstid 10 timmar...
    Effekt som håller i flera veckor gäller nog främst de som använder sig av antabus regelbundet.

Det hon gjorde är ju olagligt, kan ju vara jättefarligt att ge någon ett preparat och extra obehagligt när hon gjort det som någom hämnd (uppsåt)
    Om detta inte är en trolltråd skulle jag råda dig att polisanmäla.

Nä ingen trolltråd tyvärr 😢 Min läkare har anmält det hela då han har anmälningsplikt, han tycker det jämställs med misshandel.

hennes sambo kontaktade mig och berättade om det, annars hade jag inte ens vetat om det och kanske druckit något och inte vetat varför jag mår dåligt 😢
  • Anonym (S)
    Anonym (Arg) skrev 2023-09-14 16:09:30 följande:
    Nä ingen trolltråd tyvärr 😢 Min läkare har anmält det hela då han har anmälningsplikt, han tycker det jämställs med misshandel.

hennes sambo kontaktade mig och berättade om det, annars hade jag inte ens vetat om det och kanske druckit något och inte vetat varför jag mår dåligt 😢
    Tråkigt att höra.
    Förskräckligt och vidrigt elakt gjort.
     Vilken obehaglig människa. Hade jag varit sambon hade jag rymt så långt bort som möjligt...
  • RaYzLeR

Jag drack efter en vecka utan antabus och då hade jag tagit antabus i ett halvår.

• Anonym (Arg)
    RaYzLeR skrev 2023-09-14 17:05:46 följande:

Jag drack efter en vecka utan antabus och då hade jag tagit antabus i ett halvår.

Och du märkte inget av det då?
    kanske jag vågar dricka i morgon då.
  • RaYzLeR
    Anonym (Arg) skrev 2023-09-14 21:48:10 följande:
    Och du märkte inget av det då?
    kanske jag vågar dricka i morgon då.
    Jag märkte ingenting efter en vecka, och då hade jag gått på antabus i ett halvår.

Två veckor är bara en säkerhetsmarginal.
  • Pehrmedh
    Yllop skrev 2023-09-14 15:30:35 följande:

Det har visat sig att många av de mest aktiva användarna på FL är just läkare.

Obs! ironi.
Svar på tråden Antabus, när kan jag dricka igen?