• Anonym (Undrande)

Hur mycket tid till studier praktik?

Pluggar och har just nu praktik i några veckor. 8 h per dag räknat in rasten i tiden. Nån som vet hur mycket tid man får avsätta Till studier varje dag? Min lärare vet inte men hon säger att det är okej att jag pluggar på praktiken. Då jag har prov och inlämningar. Nån annan som vet? Är 1,5 h per dag för mycket? Känner att jag behöver det 

• Svar på tråden Hur mycket tid till studier praktik?
  • Anonym (?)
    Anonym (Undrande) skrev 2023-09-14 14:58:14 följande:
    Hur mycket tid till studier praktik?

Pluggar och har just nu praktik i några veckor. 8 h per dag räknat in rasten i tiden. Nån som vet hur mycket tid man får avsätta Till studier varje dag? Min lärare vet inte men hon säger att det är okej att jag pluggar på praktiken. Då jag har prov och inlämningar. Nån annan som vet? Är 1,5 h per dag för mycket? Känner att jag behöver det 

Fråga din handledare. Att läraren säger att det är ok att plugga kan betyda "i mån av tid". Finns ingen tid får du plugga på kvällar och helger,
  • mammatill6

Har haft många elever under åren och att studera under praktiken, absolut de stunder det inte finns något att göra eller på rasten. Att ta 1,5 timma av praktiktiden till att studera, absolut inte. 

• Anonym (..)

Jag har inte hört talas om att man får ta tid från praktiken till studier. Ligger du efter är det så att säga ditt eget fel, och du får plugga på helger och kvällar, väl? 

• Anonym (Nike)

Studierna får bli kvällar och helger om inte läraren sagt något annat.

Svar på tråden Hur mycket tid till studier praktik?