• Anonym (Jag)

Svårt att få bostadsbidrag?

Nyskild och ska för första gången ha egen lägenhet... tre barn med i bilden och jag pluggar med csn. Har hela barnbidraget, men barnen ska bo vv.

De flesta lägenheter jag kan få kostar runt 15000 i hyra (sthlm), hur ser möjligheterna för bostadsbidrag ut för det? Eller kommer de säga att det är för dyrt tror ni? Kan verkligen ingenting om hur det fungerar och är väldigt stressad över situationen. Blir bostadslös i slutet av oktober om jag inte lyckas få något.

• Svar på tråden Svårt att få bostadsbidrag?
  • Anonym (88)

Har du provat att läsa på innan du frågar här? Menar inget illa med min fråga men det finns väldigt mycket information på FK. Ring dem och be om hjälp om du inte förstår hur man ska fylla i. 

• Anonym (Jag)
    Anonym (88) skrev 2023-09-13 07:21:19 följande:

Har du provat att läsa på innan du frågar här? Menar inget illa med min fråga men det finns väldigt mycket information på FK. Ring dem och be om hjälp om du inte förstår hur man ska fylla i. 

Ja, men jag vill höra folks erfarenheter. Har extremt mycket ångest över det här och vill veta om det ens är en poäng att söka de lägenheterna.
  • Anonym (A)
    Anonym (Jag) skrev 2023-09-13 07:05:55 följande:
    Svårt att få bostadsbidrag?

Nyskild och ska för första gången ha egen lägenhet... tre barn med i bilden och jag pluggar med csn. Har hela barnbidraget, men barnen ska bo vv.

De flesta lägenheter jag kan få kostar runt 15000 i hyra (sthlm), hur ser möjligheterna för bostadsbidrag ut för det? Eller kommer de säga att det är för dyrt tror ni? Kan verkligen ingenting om hur det fungerar och är väldigt stressad över situationen. Blir bostadslös i slutet av oktober om jag inte lyckas få något.

Varför kan inte du bo kvar och mannen flytta? 

Om du är nyskild och har barn så måste du vetat om detta ganska länge, varför har du inte tagit reda på dina förutsättningar förrän nu?

• Anonym (kassaollen)