• TK99

Försenad mens

Hej!
    Det är så att min mens är försenad med en vecka och jag har haft mensvärk sedan dess men utan just någon mens. När jag tagit flera olika tester så får jag ett negativt resultat. Det känns inte som att det går ihop. Jag är trött med onda bröst men ingenting händer. Jag skrev med 1177 under gårdagen som bad mig avvakta men jag blir extremt osäker. Testerna ska ju vara pålitliga men vid min föregående graviditet som jag valde att avsluta hade jag samma upplevelse med symptom som jag har nu. 

Finns det någon möjlighet att jag ändå är gravid eller är jag dum som tvivlar på resultaten? I övrigt så är min mens regelbunden

• Svar på tråden Försenad mens
  • Maymom

Om du haft senare ägglossning än normalt finns ju både möjligheten att mensen bara kommer senare och att du är gravid men testen inte ser det än. Har den inte kommit om en vecka och du inte fått plus på stickan då heller så ring mvc.

• svansmamman

Mensen kan inte vara sen vid annat än graviditet, annars kommer den när den ska. Med tanke på att testen är negativa kan du vara sånär som stensäker på att du haft senare ägglossning än du tror, alternativt inte ägglossat alls. Om de symptom du beskriver skulle bero på en graviditet hade gravtesten visat positivt nu, då båda kommer till följd av gravidhormonet HCG.

Gravid kan du såklart vara ändå om ägglossningen bara var senare än du tror, men du kan inte ha passerat BIM med en vecka och dina symptom du beskriver beror bevisligen inte på en graviditet.🥰

Svar på tråden Försenad mens