Känner inget för oplanerad son. Blir det lättare?
Frugan vart oplanerat, och för min del -oönskat gravid. Jag vill ha barn, nångång men inte just nu.
Efter att ha läst alla skräckhistorier om abort och då hon ville behålla beslöt vi att behålla.
Jag kämpade hela graviditeten för att tvinga på pappa känslor och en vilja att ha barn, gick på samtal hos privat psykolog, läste böcker mm. Men lyckades inte.
Igår kom ungen. Hoppades på att allt skulle förändras direkt, men så vart det inte. Kände mer ångest än glädje, och de gör jag än idag. Var ännu värre än jag tänkt mig, ungen skriker hela tiden, ska bytas blöjor hundra gånger per dag.. Finns det några fördelar? Kommer mina pappa känslor komma? Kommer det bli lättare? Spädbarnstiden kanske är svår?
Jag ska återbesöka min psykolog och fortsätta kontakt när ekonomin tillåter och tid finns. (Svårare nu..) Men jag vill ha personliga svar, nån som varit med om liknande? Jag kan se min son i ögonen men känner bara sorg.
Önskar lite positivt peppande, som kanske kan förändra mitt tankesätt och känslor till det bättre.
Tack