Kör en rostig och krockad bil - bör jag skämmas?
Jag har en gammal saab sen 15 år tillbaka. Den har blivit lite rostig här och var och när min dotter övningskörde den så backade hon in i sidan på en container och tryckte in ena sidan på bakdörren rejält. Vidare har jag också vid ett tillfälle repat andra sidan vid en parkeirngsplats och gjort något buckligt där i plåten.
Så..-bucklig, rostig och gammal ful bil. Men det går prima. Jag hatar att lägga pengar på bilar och kör de vanligtvis tills jag måste byta ut dem. Att fixa den här är inte värt då den är värd så lite och lacka och ta bort bucklor och skaffa ny lack osv skulle bli för dyrt.
Har inte heller jättemycket över nu i svåra tider med hög ränta osv.
Men: Ska jag skämmas för detta? Ett par kollegor har pikat att man ser vilken bil som är min, de har alla nya elbilar med automat. Byter ut och fixar vid minsta skada och ja, fräscha fina bilar.
Nu har jag börjat skämmas för de kommentarer jag fått, jag undrar vad chefen tänker om mig som kör en så skrotig bil. I övrig är jag som vem som helst, gillar kläder och fixar mig passande till jobbet ofta med kostym och blus då vi har kundkontakt och ska se representabla ut. Men jag kör aldrig bilen till eller med kunder. Men visst, de kan ju se mig på fritiden när jag går ur bilen vid willys eller nåt :D. Åsikter om detta? Väljs jag bort av män som gillar fina bilar på grund av detta eller ser min chef eller kollegor mig som någon typ av looser för att jag inte bryr mig om bilen? Kan det leda till sådan stämpel att man är fattig och risig för att man inte har fin bil idag? För ALLA har fina bilar vad jag kan se.