• Anonym (Casanova)

Blev kallad på polisförhör, hur lång väntetid?

Blev kallad till polisförhör för ett tag sedan. Delgiven misstanke om brott. Jag förnekade brottet och fick läsa utredningen på plats medans polisen satt och stirrade på mig.

Sen fick jag möjlighet att välja advokat. Vilket jag gjorde.

Polisen trodde att det skulle gå till åtal och att jag skulle komma undan med böter om jag blir fälld.

Hur lång tid brukar sådant här ta om jag ni blir åtalad? Eller om ärendet blir nerlagt? Personligen tycker jag inte att bevisen var så starka.

• Svar på tråden Blev kallad på polisförhör, hur lång väntetid?
  • Anonym (Tar tid)

För min man var det förhör september, besked att det gick till åtal januari, rättegång maj. Friad.
    Motparten överklagade. Väntar nu besked från hovrätten om prövningstillstånd. Segt.

• Anonym (Casanova)
    Anonym (Tar tid) skrev 2023-09-11 20:35:18 följande:

För min man var det förhör september, besked att det gick till åtal januari, rättegång maj. Friad.
    Motparten överklagade. Väntar nu besked från hovrätten om prövningstillstånd. Segt.

Träligt... Borde ju bara ta några minuter för en åklagare att gå igenom och bedöma om det är värt att ta vidare eller om det ska läggas ner...

Det var ju som en "kalle-anka" -utredning. Som skattebetalare är jag ju lite missnöjd.

Svar på tråden Blev kallad på polisförhör, hur lång väntetid?