• Leea89

    Vill bli gravid igen men kroppen är inte med mig, hjälp!?

    Hej! 

    jag fick mitt första barn för lite mer än 5 månader sedan och vi har börjat försöka bli gravida igen. två månader efter att hon föddes började jag med minipiller och slutade med dessa den 31 juli. jag fick en mens (?) redan dagen efter jag slutade med pillren, vilket jag tyckte kändes tidigt Förvånad men oavsett, en blödning på några dagar. 

    jag har sedan dess inte fått någon mens och jag är inte heller gravid. 
    jag vet att det kan ta en tag att få igång efter minipiller men det har varit väldigt regelbundet tidigare. Kan graviditeten ha gjort att det blivit såhär? vill också tillägga att jag inte har ammat min dotter alls pga mediciner jag tar. det slutade rinna mjölk från brösten när hon var ca 3 månader. Men sedan jag slutade med minipiller kan det komma lite, lite ibland och det kommer när jag trycker lite. Vilket det hade slutat göra innan. vill nog mest aktiva av mig då jag tycker det känns jobbigt. Det finns mycket mer bakom det här. vill inte låta otacksam eller som att jag har några stora bekymmer på något sätt. Jag är lyckligt lottad, men någon kanske varit med om liknande? 

  • Svar på tråden Vill bli gravid igen men kroppen är inte med mig, hjälp!?
  • Anonym (e)

    Men... det har knappt gått en månad sedan du slutade med pillrena?

  • Anonym (H)
    Anonym (e) skrev 2023-09-09 15:50:12 följande:

    Men... det har knappt gått en månad sedan du slutade med pillrena?


    Du får nog ge kroppen lite mer tid. Vad är det för mediciner du tar? Kan de påverka?
Svar på tråden Vill bli gravid igen men kroppen är inte med mig, hjälp!?