• Ruter

    Kön på nr 3?

    Hej. Är nyfiken hur det varit för er andra som varit gravida och fött minst 3 barn. 

    Är nu gravida med 3 och kommit till v18. 

    Med första barnet mådde jag som en prinsessa hela graviditeten. Ut kom en pojke.

    Med andra kräktes jag konstant från v6. Gick ner 15kg och var inlagd och fick dropp i perioder för fick verkligen inte behålla någonting. Ut kom en flicka. 

    Nu med tredje har jag haft någon enstaka dag med illamående men inte kräkts hittills. Mår bra. 

    Nu är jag nyfiken, någon som haft liknande en toppen graviditet, en kräkgraviditet (med olika kön på barnen). Hur blev det tredje eller kanske fjärde gången? Blev det samma kön utifrån hur ni mådde? 

    Tä kte om det är en pojke som lurar där inne igen. 

  • Svar på tråden Kön på nr 3?
  • Anonym (I)

    Två pojkar här och har mått illa men bara spytt enstaka ggr fram till ca v10.
    Har haft bästa hyn nånsin under bygga graviditeter, ligger hittills påsarna vikt med nr2 som med ettan.
    Har haft betydligt mer yrsel denna graviditet, det är väl det som skiljer.

  • Anonym (Blivande mamma till 3)

    Jag har två pojkar och väntar en flicka just nu. 


    men denna graviditeten har jag kräkt och mått väldigt illa de första 16 veckorna. med pojkarna endast illamående men var värre med tvåan än ettan. 


    sen är det svårt att säga om det är för att det är tredje graviditeten eller om det är för ett annat kön..
    men tycker denna gången är mycket mer psykiskt jobbig. känner av hormonerna mer. och min sexlust är helt annorlunda , med pojkarna ville jag ha min man hela tiden och han behövde knappt röra mig innan jag kom. Medan denna har inte så mycket sexlust alls och svårt att komma. 

  • Anonym (qwerty)

    Det sägs ju att man mår sämre om man väntar en tjej, så det är nog en pojke du har.

    Har själv mått topp vid pojkgraviditeterna och spytt som en räv med flickorna.

  • Anonym (Nä)
    Anonym (qwerty) skrev 2023-09-09 18:50:18 följande:

    Det sägs ju att man mår sämre om man väntar en tjej, så det är nog en pojke du har.

    Har själv mått topp vid pojkgraviditeterna och spytt som en räv med flickorna.


    Jag kräktes och kunde inte äta senaste graviditeten. Var en pojke.
  • dameke

    Mådde så bra första graviditeten - fick en flicka. Andra mådde jag sämre men hade bara kvällsillamående - pojke. Tredje mådde jag ännu sämre och ännu längre - pojke. Fjärde mådde jag illa från väldigt tidigt tills bebis var ute - pojke. Femte mår jag så bra, noll illamående, misstänker det blir en flicka. 

  • Ruter

    Jag misstänker ju också att de tär en pojke. Men bara roligt att höra hur det har varit för andra där man har så olika graviditeter när det visar sig vara olika kön. 

  • Ruter

    Uppdatering. Varit på RUL nu och barnmorskan sa att det till 95% säkerhet är en tjej som är där inne. 

Svar på tråden Kön på nr 3?