Sambo gillar inte mina namnförslag
Hej!
Vi kan verkligen inte komma överrens om namn till bebisen i magen. Egentligen hade det inte varit några problem om det inte var så att jag har en son ifrån ett tidigare förhållande.
När min sambo räknar upp vad han tycker om och inte tycker om i namn så känner jag varje gång "men i sånna fall så tycker du inte min sons namn är ett acceptabelt och fint namn".
Sambon vill ha ett vanligt, klassiskt svenskt namn och ser gärna att det är med bland de vanligaste namnen och helst ska det inte gå att göra ett smeknamn av det.
Då sitter jag här med en son som har ett ovanligt, bibliskt/lantinskt namn och många kallar honom vid smeknamnet. Jag själv har ett ovanligt, bibliskt namn och har tyckt det varit väldigt praktiskt att aldrig bli ihopblandad med någon annan.
Idag sa jag ifrån och påpekade att med de kriterierna han har så hade min sons namn aldrig dugit och att han således inte tycker om varken mitt eller sonens namn.
Hans svar var "Fast jag har väl aldrig påpekat vad han heter" "nej" svarade jag "men förstår du inte att det känns jobbigt för mig att höra att du avskyr den typen av namn när jag själv gav min son ett sånt namn?" Vi kom inte längre för jag blev för ledsen, gravidhormonerna tog över tyvärr. Kändes bara som att han inte alls tänkt på det och skulle han nj komma och säga att han tycker om sonens namn så känns det bara fejk när han verkligen ratat och haft långa utläggningar om den typen av namn.
Jag känner mig verkligen så sårad och som att han går de runt i smyg och även tycker att jag har ett "fult namn"... inte så roligt! Och min son har verkligen fått det finaste namnet jag kan tänka mig och jag vill ge mitt nästa barn ett lika vackert namn.
Som sagt gravidhormonerna är inte att leka med just nu så kanske är jättefånigt att jag blir så sårad över detta. Hur tänker ni? Hur hade ni gjort?
P.s Tror egentligen han inte går runt och tänker så bara inte insett hur dumt det blir när han uttrycker sig så. Han har aldrig visat eller sagt något som antyder att han ogillar just VÅRA namn men ja ni förstår ju att det skickar väldigt dubbla signaler.