• Anonym (Nyfiken)

Attraherad av er kompis från andra könet?

Det dyker ibland upp trådar som handlar om ifall det är ok att ha kompisar från andra könet eller tom åka iväg på semester med dem. Nu undrar jag: av er som har kompisar från ett annat kön; hur många av de kompisrelationerna har börjat med attraktion? Hur många är om sanningen ska fram ibland kryddade med sex?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Attraherad av er kompis från andra könet?
  • Anonym (M)

Jag som man har nog aldrig varit vän med en kvinna utan att det funnits sexuell attraktion. Däremot har jag inte legat med någon av dem.

• Anonym (Olika)

Det där är ju jätteolika, så jag kan inte rösta! Vissa har varit relationer, vissa har varit dejter, kk eller liknande, vissa har det bara funnits en gemensam attraktion med, vissa har bara varit attraherade av mig men aldrig jag av dem.

• Valuta2019

99% av alla män vill ha sex eller ett förhållande och skaffa familj inte bli vän med en tjej. Om en tjej vill vara vän med mig så har hon talat om med andra ord att jag duger inte som pojkvän av olika anledningar och då ta jag bort henne ifrån mitt liv

• Anonym (Rain)

Jag har varit vän med andra könet utan attraktion, även varit vän och blivit kär eller varit attraherad. Och vän med ex. och umgås ibland, och det går alldeles utmärkt.

• Freddie K

Jag har en kompis som jag är tokig i. Vi är bara vänner, men jag vill egentligen mer. Jag har accepterat att vi bara är vänner, även om det har varit svårt. Vi ses inte så ofta, men när vi ses så har vi det alltid trevligt.

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (It)

Annat: började som vänskap, var en kort period lite attraherad, men det gick över. Men detta är alltså en av killkompisarna. De andra har jag aldrig varit attraherad av. 

• Anonym (Nepp)

Har aldrig känt nån dragning till någon av mina manliga vänner. Skulle heller aldrig bilda vänskap med en man jag fann sexuellt attraktiv.

Sex för mig hör hemma i romantiska konstellationer. Vänskap vill jag ha som en trygg fristad från allt som har med sex att göra.

Svar på tråden Attraherad av er kompis från andra könet?