• Anonym (Ch)

En fråga till alla som varit gravida minst två gånger

Fick du samma symtom när du plussade första och andra gången? Jag menar just dom tidiga symtomen omkring tiden du plussade. Säg att första gången du plussade så hade du ömma bröst, lite ont i magen och blev yr. Var det då likadant nästa gång? 

• Svar på tråden En fråga till alla som varit gravida minst två gånger
  • Fjäril kär

Nej det var olika varje gång .  Gravid 6 gånger varav tre barn och alla graviditeter hade olika symtom 

• Anonym (Nej)

Nej det var olika alla gångerna

• Kvinna1989

Båda gångerna hade jag samma symtom vilka var egentligen noll symtom. Innan mens brukar jag få symtom som är klassiska vid graviditet men när jag varit gravid två gånger har jag kännt på mig de just för att symtomen saknas.

• Anonym (fyrabarnsmamma)

Nope - olika alla fem gångerna. Fyra av fem graviditeter gick bra; en slutade i missfall. 

• Kawa81

Japp samma båda ggr..
    Avsaknad av klassisk pms, ett enormt inre lugn samt bröst som sväller direkt.

• Anonym (Imola)

Jag har varit gravid 10 gånger, och det har varit olika. 
    De tidiga symptomen har varit yrsel/överkänslig för lukter/ en särskild känsla i magen/avsmak för viss mat tex.
    Några gånger har enda symptomet varit utebliven mens.
    Den tionde och sista graviditeten kände jag i magen och hela kroppen att jag var gravid.   Hela min kropp signalerade att jag var gravid.  Innan jag tagit testet.
    Den graviditeten var inte planerad, blev gravid trots preventivmedel.
    Den graviditeten var också den svåraste, konstant huvudvärk, extremt ömma bröst, trötthet och illamående. 

• Anonym (Same same)

Jepp, exakt samma båda gångerna.

Dvs. brösten svällde omedelbart upp (bara för att bli normalstora igen typ en vecka senare, typiskt) och lite senare infann sig en yrselkänsla, på gränsen mot illamående. Graviditeterna började inte skilja sig åt förrän det blev trångt i magen - då blev det väldigt uppenbart att barnen låg på olika sätt.

• HejsanJenny

För mig har det varit olika varje gång. Har två barn, flera missfall mellan barnen. Det enda gemensamma symptomet har varit ilande huvudvärk dagarna innan den beräknade mensen, typ migränliknande.

• Anonym (4)

Jag har varit gravid 4 gånger, bara en som gått hela vägen dock. Men jag har upplevt samma symptom alla gånger. Lite ömma bröst, speciellt vid bröstvårtorna, och brunaktiga flytningar. 

• Päregröd
    Kawa81 skrev 2023-09-08 01:00:55 följande:

Japp samma båda ggr..
    Avsaknad av klassisk pms, ett enormt inre lugn samt bröst som sväller direkt.

Hur var dina symptom under resten av graviditeten, var de likadana då också? Har varit gravid en gång och fick exakt de symptomen, men slutade sedan i missfall
  • Anonym (Trebarnsmamman)

Med första var kroppen helt tyst med total avsaknad av den vanliga pmsen med ömma bröst mm mm. Tvåan var liknande i början. Trean var annorlunda men det kan bero på att jag blev gravid relativt omgående när ägglossningen hoppade igång så jag var nog inte inställd på min vanliga cykel. Ammade rätt länge så det blev väldigt lång tid utan mens.

• Kawa81
    Päregröd skrev 2023-09-08 21:05:04 följande:
    Hur var dina symptom under resten av graviditeten, var de likadana då också? Har varit gravid en gång och fick exakt de symptomen, men slutade sedan i missfall
    Ledsen att det blev missfall.. 🙏❤️

Exakt samma faktiskt hittills, är gravid nu med barn nr två i 5 månaden å mönstret är frf densamma..
    Lugnet ersätts runt 4månaden med känslor all over the place, ja rollercoaster helt enkelt men i övrigt mått fint fysiskt.. fortsätter det följa mönstret kommer lugnet komma tbx i runt 6 månaden vilket jag ser fram emot..
    Mitt första barn är en pojke, väntar en tjej denna gången men ingen skillnad alls förutom något mer hungrig denna gången vilket jag inte minns med sonen.
  • Jemp

Helt olika, både innan bim och resten av graviditeten. 

• Anonym (Ch)
    Jemp skrev 2024-01-05 21:55:01 följande:

Helt olika, både innan bim och resten av graviditeten. 

Betryggande! 
  • Anonym (Hm)

Det var samma lika för mig båda gångerna. Kände absolut ingenting men kunde inte stänga jackan över bröstkorgen längre! :)

• Anonym (Ch)
    Anonym (Hm) skrev 2024-01-05 23:18:26 följande:

Det var samma lika för mig båda gångerna. Kände absolut ingenting men kunde inte stänga jackan över bröstkorgen längre! :)

Haha :) Verkar vara olika för alla då. Både dom som får lika, men man kan lika gärna få helt olika. Jag tycker att det är jobbigt att jag får mina vanliga pms direkt efter ägglossning. Då tänker jag direkt att det är kört. Sen jämför jag varje sekund med min första graviditet. Såhär typ: nu är det dag 7, då fick jag en illamående attack förra gången och det har jag inte nu så då är jag inte gravid. 
Svar på tråden En fråga till alla som varit gravida minst två gånger