• littlewickewire

Missfall, erfarenhet av abortpiller?

Hej, 
    Var på UL idag och fick reda på att fostret dött, troligtvis i vecka 7 (skulle varit i v 11 idag). Fostret är kvar så ska nu ta piller för att få ut allt. Har tagit första pillret och ska ta piller vaginalt imorgon. 

Har någon erfarenhet av detta? Jag känner mig rädd och orolig för att det kommer göra väldigt ont, och att jag kommer blöda väldigt mycket :(

Detta på sorgen över bebisen som inte blev. Usch är så ledsen 

• Svar på tråden Missfall, erfarenhet av abortpiller?
  • Anonym (Jemma)

Jepp. Det gick hur bra som helst. Det gjorde inte ont överhuvudtaget. Det kom ut en liten klump på toan sen var det över. Blödde som en vanlig mens i drygt en vecka. Det enda jobbiga var att man inte ska använda tamponger efteråt och jag hatar bindor. 

• Anonym (Samma)

Ja, jag har haft ungefär samma. Trodde jag var i v 10-nåt, bebisen hade dött i v 6+6. 

För mig var det jobbigt. Tog första pillret en måndag vid ca 11 hos gynmottagningen. Efterföljande två piller dagen efter hemma. Några timmsr efter dos 2 fick jag ont som en (för mig) riktigt jobbig mensvärk och det kom väldigt mycket blod. Dagarna efter var det mer som en vanlig, riklig, mens, men den där första dagen var det mer. Blödde totalt 13 dagar. 

Svar på tråden Missfall, erfarenhet av abortpiller?