• Aquasin

Tyda graviditetstest

Hej!

Min mens är sen med ungefär 8 dagar. Upplever ömma, smärtande bröst, illamående och en enorm trötthet, så pass att jag behövde stanna hemma från jobbet.😅 Jag har sedan i lördags tagit graviditetstest (Clearblue, olika sorter)

Jag har fått svaga positiva resultat i stort sett varje dag sen i lördags, men då de är svaga så provade jag i måndags att ta ett Clearblue digitalt, det visade ?inte gravid?, tog därefter ett vanligt där jag fick ett svagt positivt igen och det har fortsatt så, senast idag. 

Jag känner mig skapligt förvirrad, skönt att bara bolla lite med andra som kanske sitter i samma sits! ☺️ jag tänkte även såklart att jag avvaktar några dagar och sedan testar igen. Om det fortsätter visa positivt men väldigt svagt, bör jag ringa en barnmorska då eller hur går jag tillväga? Detta är nytt för mig. ☺️ (Jag har försökt ta så bra bilder som möjligt, säg gärna till om de är otydliga så kan jag försöka ta bättre.)

• Svar på tråden Tyda graviditetstest
  • Aquasin

ser att vissa bilder är lite otydliga, iaf från hur det ser ut på telefonen! Hoppas det går någorlunda att se vad jag menar iaf!

• svansmamman

Inget av testerna på bilden är i mina ögon positiva. Strecket ska vara lika brett som kontrollstrecket och jämnt i färgen för att vara positivt, vilket jag inte ser på något av dina test. Smala streck, färgrester etc är supervanligt på framförallt dessa test och innebär alltså inte positivt. 

Vidare är det så att mensen kan inte vara sen vid annat än graviditet, annars kommer den när den ska. Med tanke på att mensen inte kommit, och gravtest visar negativt, har du förmodligen haft ägglossning senare än du tror, alternativt inte alls. På BIM+8 skulle ett digitalt test visa positivt om du nu var gravid, så även om du är av uppfattningen att testerna ovan är positiva skulle även det digital visa det. Men som sagt var ser jag inget positivt test på bilderna ovan. 

Hur har du bekräftat ägglossningen? 

Svar på tråden Tyda graviditetstest