Ni föräldrar med npf barn
Är det någon här inne som är eller har varit sjukskriven för att ta hand om barn i perioder eller i längre utsträckning, för kunna ta hand och stötta upp sitt barn med en diagnos?
Är det möjligt att bli det ?
Jag känner mig så hjälplös just nu och vet av vad jag läst att många är i samma situation. År av massor besök, telefontider, möten, skolkontakt, öppenvården osv har helt klart tagit ut sin rätt. Vårat barn har anpassad skolgång och går 8.30-12.00, i specialskola. Han behöver hjälp att göra ALLT före och till skolan, sen pratar jag snart mer med dem än med min sambo vissa dagar under skoltid, för att sedan möta upp honom för ha koll på han under eftermiddagen. Jag är heltidsanställd men varit sjukskriven en tid nu för gick in i väggen av diverse olika anledningar men måste börja jobba nu igen och vem ska då ta hand om honom ? Innebär det att jag måste säga upp mig och stå utan inkomst för hjälpa honom vidare. Hur gör man då med ekonomiska saker ? Jag har om bidrag men det är inte mycket för jag visste inte men behöver vara så specifik i ansökan så den ska ändras. Men hur gör ni andra ?!
Jag har fler barn som fått diagnoser och stora barnet jag talar om i texten har 4 diagnosenr..
Min största utmaning men även inget jag vill sluta kämpa för , för jag vill han ska må bra och klara skolan. Men vi behöver samtidigt mat på bordet och tak över huvudet.
Så snälla hjälp med tips hur ni andra gör. Jag ser inte hur jag ska kunna jobba med ett jobb de få timmarna ..